Bilbolaget i Gällivare söker Servicemarknadschef

Arbetsbeskrivning

Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford och begagnat. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Vi finns på 13 orter i Norra Sverige. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som kännetecknas av omtanke, kompetens och tillgänglighet. Varmt välkommen att söka för att bli en del av vår familj! 






Har du ett intresse för fordonsbranschen och trivs i en roll där du får leda andra och organisera en effektiv och lönsam organisation? Har du dessutom en fallenhet för att förstå kundens behov? Då har vi en intressant och spännande tjänst för dig!

Vi söker nu en Servicemarknadschef till Bilbolaget i Gällivare.

I den här rollen kommer du ha ansvar för Bilbolaget Gällivare servicemarknadsorganisation som omfattar verkstad, skadeverkstad samt bildelshantering. I tjänsten ingår också att upprätthålla kvalitets- och miljösystem och utveckla verksamheten.  
Servicemarknadsorganisationen i Gällivare består av ca 26 personer och är organiserad i tre avdelningar.

Ditt uppdrag blir att både leda den dagliga verksamheten samt att tillse att vi har system och arbetssätt på plats för att säkerställa lönsamhet och nöjda kunder på lång sikt. Du kommer också att arbeta tillsammans med leverantörer och representanter för de bilmärken som vi representerar.

Detta är en roll som ställer krav på din förmåga att arbeta över flera områden och att både hantera detaljer och strategiska frågor. Vi söker därför dig som har arbetat i en ledande roll inom produktionsinriktade verksamheter. Har du erfarenhet från bilbranschen är det meriterande.

Du kommer rapportera till Bilbolagets övergripande Servicemarknadschef.

Kvalifikationer
- Tidigare ledarroller, gärna från tekniska eller producerande verksamheter
- Grundläggande kunskaper i ekonomi, målstyrning och uppföljning
- Som person är du affärsmässig, tydlig, positiv och både uppföljande och coachande.

Ansökan
Ansökan sker löpande med urval och intervjuer.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Bilbolaget strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund

Har du frågor kan du kontakta rekryteringsansvarig Gunnar Berggren på gunnar.berggren@bilbolaget.com eller 090 17 71 57.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Servicechef - Motala (fd. Wahlstedsts Bil AB)

Servicechef - Motala (fd. Wahlstedsts Bil AB)

29 oktober 2024