OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som trivs i en kundnära roll? Drivs du av eget ansvar och vill jobba administrativt? Då kan rollen som kundmottagare på vårt skadecenter vara något för dig!
På Bilbolaget tror vi på att skapa det bästa för våra kunder i form av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul och enkelt att äga bilar från oss.
Vi jobbar med ett av Sveriges mest positivt omtalade varumärken och har alltid den senaste tekniken. Med märken som Volvo, Renault, Dacia och Ford erbjuder vi ett stort utbud på marknaden.
Din roll
Som kundmottagare är du kundens första kontakt med oss ute på vårt skadecenter i Sundsvall. Du ansvarar för kundnöjdheten och den operativa driften i verksamheten. Du kommer även att arbeta lite som reservdelsman.
Detta innebär arbetsuppgifter som:
- Säkerställa att standarden och kundnöjdheten på skadecenter är hög.
- Administrera arbetsordrar.
- Att vara kontaktperson för Bilbolagets skadecenter.
- Hantera beställningar av reservdelar till kunder.
För att lyckas i rollen
Vi tror att du trivs i en kundnära roll och är serviceminded ut i fingerspetsarna. Du har något års erfarenhet inom servicebranschen med fördel mot reception/kundmottagning. Då rollen innebär mycket självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Som person är du positiv, sprider glädje och kan bjuda på dig själv. Du har goda datorkunskaper, förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket samt B-körkort.
Har du ett bilintresse är detta meriterande, men inget krav.
Förutom en grym arbetsplats erbjuder vi våra anställda:
- Benefits förmånsportal med friskvård och en mängd bra erbjudanden
- Friskvårdsbidrag
- Hälsoundersökningar
- Förmåncykel via bruttolöneavdrag
- Digital hälsovård - tar hand om dig och din familjs hälsa även efter arbetstid
- Tjänstepension
- Pensionsrådgivning, både personlig & digital
- Löneväxling
- Frivilliga gruppförsäkring
- Företagshälsovård
- Personalrabatter på drivmedel, verkstadsarbeten, reservdelar & bilköp
- Bra arbetsmiljö
- Utbildningar genom bland annat samarbeten med Volvo Car Sverige, Renault, Ford och IHM Business School.
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Vi vill ha en alkohol- och drogfri arbetsmiljö. Därför genomför vi ett alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.
I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester.
Urval sker löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan!
Om koncernen Bilbolaget
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fem personbilsbolag, ett lastvagnsbolag, ett Teknik & Service bolag, Demia AB och ett Administration & IT bolag har cirka 900 anställda. Koncernens verksamhet sträcker sig från Luleå i norr till Norrtälje i söder, via Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Ludvika, Gävle, Sandviken, Uppsala, Östhammar och Norrtälje.
Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar, bildemontering och lastvagnar, dels förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden. Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag.
Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson. Martin Persson är styrelseordförande, även syskonen Henrik och Anders jobbar inom koncernen. Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten.
Vårt kundlöfte: Med personlig omtanke
Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför behöver vi engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem.
Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på. Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse. Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt.