OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och skapa Volvohandelns bästa kundtjänst!
Vi har startat en spännande resa där vi som en servande och säljande enhet ska ta nästa steg till att bli Volvohandlens bästa kundtjänst.
Din nästa utmaning
Som kundtjänstmedarbetare hos Bilbolaget servar du våra anläggningar i Gävleborg och Roslagen. Kundtjänstteamet ska leverera bästa tänkbara service, stödja verkstad och bilförsäljningen genom uppsökande samtal för att bredda kundgruppen samt proaktivt lösa befintliga kunders behov.
Målsättningen är att du tillsammans med dina kollegor i teamet ständigt ska överträffa kundernas förväntningar. Arbetet sker i första hand via utgående och inkommande samtal samt via chatt med befintliga och nya potentiella kunder, men även skriftlig kommunikation via mail och brev är viktiga kanaler.
Vem är du?
- Erfarenhet av försäljning via telefon eller kundtjänst med dokumenterat goda resultat.
- Verbal och duktig att kommunicera i både tal och skrift.
- Goda språkkunskaper i Svenska och Engelska.
- Mycket god datavana
För att passa i rollen ska du vara genuint engagerad med en kommunikativ och social förmåga att hantera många kontakter samtidigt och ser det naturligt att arbeta med telefonen som verktyg. Som person är du prestigelös, noggrann, driven och resultatorienterad. Du är fokuserad på lösningar och trivs i en utvecklingsorienterad verksamhet, gillar att tävla och söker alltid nya sätt att öka både kundnöjdhet och försäljning. Du är van att hålla en hög kvalitet i ditt arbete och drivs av att leverera förstklassig service.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett kvalitetstänkande familjeföretag. Hos oss blir du en del av en koncern med möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi bryr oss om dig som anställd.
Vi erbjuder alla våra medarbetare:
- Benefits förmånsportal med friskvård och en mängd bra erbjudanden och rabatter
- Personalrabatter på drivmedel, verkstadsarbeten & reservdelar
- Tjänstepension
- Gruppförsäkring
- Företagshälsovård
- Bra arbetsmiljö
- Annat smått och gott
Övrigt
Vi vill ha en trygg alkohol & drogfri arbetsmiljö. Därför genomför vi ett alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan. Urval sker löpande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan!
Om koncernen Bilbolaget
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fem personbilsbolag, ett lastvagnsbolag, ett Teknik & Service bolag och ett Administration & IT bolag har cirka 700 anställda. Koncernens verksamhet sträcker sig från Luleå i norr till Norrtälje i söder, via Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Gävle, Sandviken och Östhammar.
Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar och lastvagnar, men också förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden. Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag.
Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson. Martin Persson är styrelseordförande, även syskonen Henrik och Anders jobbar inom koncernen. Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten.
Vårt kundlöfte: Med personlig omtanke
Smaka på orden du också! Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför vill vi ha engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem.
Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på. Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse. Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt.