OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Missa inte chansen att arbeta med en av Europas mest framgångsrika återförsäljare av bilar där du blir del av ett sammansvetsat team med en stark vision!
Start: Vår kund ser gärna att du börjar så snart som möjligt
Plats: Västerort (Kista)
Anställningsform: Konsultuppdrag 100% - 6 månader inledningsvis
Vår kund
Delta Consulting söker nu en Leveransadministratör (Biladministratör) till vår framgångsrika kund inom bilåterförsäljningsbranschen.
Bolaget befinner sig i en spännande fas där en sammanslagning av flera organisationer stundar. Sammanslagningen innebär att Leveransavdelningen centraliseras till Kista.
Leveransavdelningen är uppdelad i två; personbil samt transport & lastbil och du kommer troligtvis jobba mest med transport & lastbil.
Ansvar & Befogenheter för rollen som Bil- & Leveransadministratör
- Förstå och säkra administrationen i försäljningsprocessen
- Förstå och följa lagar, avtal & policys som är relevanta i arbetet
- Fakturera och kreditera interna och externa kunder samt de olika generalagenterna
Teamet & dina personliga egenskaper
- Du blir en del av ett sammansvetsat team som backar varandra. Därför är det viktigt att du som person bidrar till den positiva miljön som finns på plats
- Du har kanske tidigare beskrivits som en lojal teamplayer, lättsam och avspänd
- Du bidrar till en trivsam laganda på en välfungerande arbetsplats och förväntas arbeta efter företagets visioner, kärnvärden och mål
- Skapa goda relationer med både kunder och med medarbetare professionellt bemötande
- Vidare tror vi att du har en god administrativ-, planerings-, & prioriteringsförmåga
- Kunna kommunicera och skapa goda relationer med både kunder & medarbetare
- Vara mål- & utvecklingsinriktad
- Vi vill att du ska trivas tillsammans med oss och att du blir en ambassadör för företaget i alla kontakter
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Beställning av bilar hos generalagenter efter tolkning & kontroll av de underlag som finns i Tacdis
- Säkerställa att finansieringen av leasing respektive avbetalningskontrakt är korrekta genom att granska och kontrollera uppgifter i dessa
- Registrera bilen på ett erforderligt sätt hos Transportstyrelsen
- Tillse att bilen är korrekt försäkrad
- Säkerställa att alla ekonomiska transaktioner är utförda enligt överenskommelse innan ägarbyte kan ske
- Reglering av leasing och avbetalningskontrakt vid inköp/leasing av bil
- Supportera säljarna vid frågor
Mjukvaror & System
- Bilvision
- Kobra
- KSS
- Medius
- Dumle
- Excel
Utblildning & Erfarenheter
- Eftergymnasial utbildning inom administration
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Max Frodig på max@deltaconsulting.se eller 076 - 709 04 28.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson