Bildelspersonal

Bildelspersonal

Arbetsbeskrivning

Den växande efterfrågan på våra tjänster och produkter resulterar i att vi behöver nyanställa en person. Är du intresserad av att arbeta i nya och ljusa lokaler, på ett företag som växer för var dag? Vi erbjuder ett fartfyllt och självständigt arbete i ett företag med stark utveckling. Tveka inte att höra av dig.
Om tjänsten
Du har ansvar för beställning, uppackning, utlämning och försäljning av bildelar. Din huvuduppgift är att ta emot externa och interna beställningar av bildelar, planera och genomföra inköp, lämna ut och fakturera delar samt sköta godsmottagningen med uppackning och inleveranser. Du kommer även att ta emot kunder som kommer till vår verkstad.
Befattningen ställer krav på god servicenivå och förutsätter att du:
Förmåga att prioritera och självständigt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
Förmåga att planera, genomföra och följa upp åtaganden gentemot kund
Genuint intresse för försäljning och kundrelationer
Är ansvarstagande, lyhörd, flexibel och noggrann
God datorvana och förmåga att sätta sig in i tekniska system och IT-stöd.

Rapportering sker till Servicemarknadschef.


Ansvar
Aktivt arbeta för att skapa goda kundrelationer.
Tillse att bildelar och tillbehör blir beställda i rätt tid och på bästa sätt.
Genomföra inleveranser och förplock på sådant sätt att reservdelar finns tillgängliga när arbetet påbörjas.
Arbeta för att uppsatta mål infrias på både individnivå och verksamhetsnivå
Följa företagets fastställda policys och rutiner och medverka till att avdelningens verksamhet bedrivs i enlighet med gällande lagkrav.
Se till att lagervård och inventering sköts löpande och att den görs minst en gång per år.
Vid behov hjälpa övriga medarbetare.



Exempel på arbetsuppgifter
Försäljning till externa och interna kunder över disk och via telefon.
Lämna prisuppgifter till kund per telefon.
Registrera inköp i affärssystem så att reservdelar beställs i rätt tid och på rätt sätt.
Godsmottagning och plockning av varor samt registrera inleverans i affärssystem.
Emballering och leverans av bytes/ garantigods och övrigt gods.
Lägga upp nya bildelar och tillbehör. Detta innebär dels att skapa fysisk plats på lagret och att registrera erforderlig information i befintligt datasystem.
Påfyllning av butik och prismärkning varor.



Vi söker
Vi söker dig som har ett par års dokumenterad erfarenhet inom lager och reservdelshantering. Meriterande om du tidigare arbetet med Volvo, Renault och Dacia.
Det är viktigt att du har ett stort initiativtagande, driv och är självständig. Även viktigt att du är kommunikativ och har en god social förmåga.
Vi ger dig
Stort eget ansvar samt goda utvecklingsmöjligheter
En modern organisation där dina insatser syns och gör skillnad
Arbete i en modern miljö med positiv atmosfär och mycket god gemenskap

Kontaktpersoner på detta företaget

Head Of Aftersales Michel Tari

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CMS Group AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Åskvädersgatan 6
Göteborg

Postadress

Åskvädersgatan 6
Göteborg, 41834

Liknande jobb


26 november 2024

AD Kungsbacka söker Reservdelsperson

AD Kungsbacka söker Reservdelsperson

25 november 2024

25 november 2024