OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilia är Nordens största bilkedja med drygt 3 400 medarbetare på 97 anläggningar i Sverige, Norge och Danmark. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen.
I Sverige har vi 72 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg.
Inom Bilia Personbilar, Sverige, säljer vi ca 45 000 nya och begagnade person- och lätta transportbilar. Dessa affärer administreras från vår gemensamma Biladministration, som är placerad i Skövde. Våra varumärken som hanteras är Volvo, Renault, Ford, Hyundai och Dacia.
Läs mer på www.bilia.se
Arbetsbeskrivning
Som chef för central Biladministration kommer du ha det övergripande ansvaret för att leda, planera, optimera och utveckla arbetet för denna avdelning inom Bilia Personbilar AB.
Verksamheten består av ca 30 medarbetare, fördelade på två avdelningar som leds av två operativa chefer. Dessa leder den dagliga verksamheten och direktrapporterar till dig.
I tjänsten ingår också att
• Verka för samarbete med övriga avdelningar för att nå helhetssyn och hög servicenivå
• Säkerställa att avdelningen arbetar efter Bilias arbetsprocesser
• Planera och säkerställa att uppsatta mål nås inom ramen för satt budget
• Arbeta för ständiga förbättringar och effektivisering av avdelningen
• Säkerställa en bra och trivsam arbetsmiljö
Du kommer ingå i en styrgrupp med varumärkeschefer inom Bilia Personbilar och rapporterar till regiondirektören i Skaraborg. Tjänstens placering är i Skövde.
Vem är du?
Du som söker har som lägst gymnasiekompetens inom ekonomi och helst en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har en dokumenterad ledarerfarenhet och då från en större organisation eller koncern.
Du pratar och skriver svenska flytande och det är en fördel om du behärskar engelska. Du har också goda datakunskaper och stor erfarenhet att jobba med flera olika administrativa IT-system.
Som person är du prestigelös, driven och ansvarstagande. Du har ett stort engagemang i ledarskapsfrågor, du är en förebild för din personal och kan entusiasmera och engagera. Du är en naturlig ledare som följer upp det du åtar dig. Du tar till vara på det som fungerar bra, är lyhörd och genomför förbättringar. Att hålla en hög kvalitet är viktigt för dig och du har god planerings- och prioriteringsförmåga. Du trivs med ett högt tempo samt omväxling och variation i arbetet. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa god stämning och laganda.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Bilia AB med Experis, ett företag inom ManpowerGroup.
Vill du ha ytterligare information kan du kontakta chefsrekryteringskonsult Petra Sivefäldt via telefon 0500-38 14 37 eller e-post petra.sivefaldt@se.experis.com.
Du söker tjänsten via ansökningslänken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 april.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645