Biljettansvarig / Arbetsledare för Front Service till Göteborgs Stadsteater

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stadsteater arbetar för att ge publiken en varierad repertoar med allt från klassiker och populära komedier till smala, konstnärligt spetsiga och nyskrivna verk. Vårt teaterhus med fyra scener är det största i västra Sverige. Stora scenen och våra mindre, intimare scener ger oss möjlighet att arbeta med olika teaterformat och bidrar med en bred palett för vår repertoar. Göteborgs Stadsteater utgör, tillsammans med Backa Teater och Stora Teatern, Göteborgs Stadsteater AB som är ett av Göteborgs Stads helägda bolag. Tillsammans erbjuder vi invånarna i framför allt staden och regionen teater av hög konstnärlig kvalitet. Arbetet i våra teaterhus kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Front Service- och biljettansvarig tillhör du marknadsavdelningen och har som främsta uppdrag att arbetsleda biljettkassan och receptionen för Stadsteatern. Du kommer jobba i en samordnande roll där du ansvarar för att verkställa försäljningen av teaterbiljetter och övriga produkter. Du har månadsavstämningar med ekonomiavdelningen vad gäller försäljning och bokföring.

Vidare så har du ett övergripande systemansvar och ansvar för paketeringar samt för utveckling och säkerhet av teaterns försäljningssystem. I tjänsten ingår att du efter teaterns behov planerar och verkställer försäljningen samt kontinuerligt samordnar med teaterns planeringsledare vad gäller spelplan. I din roll kommer du att ha ett tätt samarbete med marknadschef och marknadsavdelning och som i en form av controller-funktion serva med analyser av data som stöd i försäljningen. Delar av rollen inbegriper även Backa Teater.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/försäljning, eller motsvarande. Vi ser att du har god kunskap och kännedom om scenkonstens förutsättningar och försäljningsprocess samt har gedigen erfarenhet av att hantera, optimera och operativt arbeta i försäljningssystem. Göteborgs Stadsteater jobbar i säljsystemet TIXLY. För att kunna bidra till utveckling och resultatrika arbetssätt innefattar rollen att ta fram och hantera listor och analyser, vilket vi ser som högst meriterande om du har erfarenhet av. Då rollen innefattar arbetsledning söker vi dig som är van vid att arbetsleda och vet vad som krävs för att motivera och stötta kollegor i det dagliga arbetet. Vi tror du att du som person är strukturerad, analytisk och van att arbeta självständigt. Att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera problem och snabbt kan se lösningar.

Vidare söker vi dig som har god förmåga att upprätta tydliga mål och har ett organiserat, ansvarsfullt och metodiskt sätt att arbeta på. Då du kommer att ha kontakt med olika led inom organisationen ska du vara kommunikativ och professionell i ditt sätt och ha lätt för att samarbeta. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och då verksamheten kräver det.

Vi vill välkomna dig till en engagerad arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att skapa och förmedla högkvalitativ teater som roar och engagerar, skapar debatt och eftertanke.

ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.
Intervjuer kommer att ske under dagarna 29e maj, 3juni & 4juni.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Kassaledare 30 h/vecka

Kassaledare 30 h/vecka

18 december 2024

Kassaledare 30 h/vecka

Kassaledare 30 h/vecka

13 november 2024

Sales Advisor Flagship store - 30h temporary contract

4 november 2024