OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stora Teatern är en av landets främsta gästspelsscener med ett program som spänner över hela scenkonstfältet. Stora Teatern driver även Göteborgs dans- och teaterfestival, Cirkus i Väst och Kulturpunkten. Stora Teatern är en del av Göteborgs Stadsteater som är ett kommunalt bolag och ingår i koncernen Göteborgs Stadshus AB. Vårt mål är att erbjuda invånarna i Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen och övriga landet konstnärlig teater av hög kvalitet. Arbetet på teatern kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.
ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen blir du teaterns ansikte utåt för besökare och personal.
Stora Teatern välkomnar runt 80 000 besökare per år.
I denna tjänst kommer din tid att förläggas på vårt biljettkontor. God service i alla möten är din viktigaste arbetsuppgift. Du spelar viktig roll för vår försäljning och du är den person som blir teaterns ansikte utåt för besökarna. Du är den som de kan vända sig till för att få information och svar på sina frågor i alla våra kanaler. Utöver försäljning driver biljettkontoret Kulturpunkten, en samlande plattform och resurs för Göteborgs fria kulturliv.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av försäljning och service
• Grundläggande datakunskap
• Erfarenhet av biljettförsäljning - extra plus om du har erfarenhet av biljettsystemet Tix
• Kundfokus och erfarenhet av att bygga hållbara och goda kundrelationer
Det är också viktigt att du är:
• Van vid att arbeta självständigt men också att samarbeta och arbeta i grupp
• Initiativtagande och självständig i hur du lägger upp ditt arbete
• Serviceinriktad, stresstålig och social
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi vill välkomna dig till en engagerad och dynamisk arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att förmedla högkvalitativ scenkonst. Här bjuds det på oförglömliga upplevelser du inte hittar någon annanstans i Göteborg.
ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater AB vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.
Då vi inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.