Billing Coordinator - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Som fullservicebyrå med en rad olika verksamhetsområden kombinerar vi djup juridisk kunskap med branschkännedom för att uppnå högsta kvalitet. Vi arbetar ständigt för att vara den bästa rådgivaren på marknaden och har många av Sveriges och världens ledande företag som klienter. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Bryssel, Frankfurt, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Till vårt kontor på Östra Hamngatan i centrala Göteborg där vi är ca 70 medarbetare söker vi en Billing Coordinator.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ditt uppdrag kommer att vara att arbeta med löpande fakturering för ett antal delägare, granskning av reseräkningar, viss rapportering och statistik, fakturera via klienters eBilling-system samt göra uppföljningar. Som Billing Coordinator ingår du i byråns faktureringsgrupp som består av tio personer.

Faktureringsgruppen arbetar tillsammans i olika projekt och har ett nära samarbete vilket innebär att det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Du har möjlighet att själv påverka och lägga upp ditt eget arbete. Som Billing Coordinator kommer du även att arbeta som superuser och supportera och utbilda i byråns affärssystem.

Utbildning/Erfarenhet

Vi söker dig som är nyexaminerad ekonom eller som har arbetat några år på en ekonomiavdelning, gärna med erfarenhet inom detta område.

Som person ser vi att du är drivande, initiativrik och noggrann. Du har förmåga att arbeta under press, är organiserad och metodisk samt kan hantera snäva tidsramar. Vidare är du flexibel och prestigelös. I kontakten med våra klienter är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt såväl på svenska som på engelska.

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.

• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.

• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett team med ambitiösa och motiverade medarbetare i en internationell miljö, med service av allra högsta klass.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker efter överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 29 mars. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta kontakta Anna Nilsson, Chief Financial Officer, 08-595 063 92 eller Madeleine Nyrén, HR/Kontorschef, på 031-355 16 42.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024