OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 600 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistic har fyra lager som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Biltema Logsics har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör på spedition och supply chain kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att du tillsammans med dina kollegor administrerar och planerar inkommande och utgående godsflöden, t.ex. lastbilsbokningar och containerplanering.
I första hand kommer du bistå våra lager med produktionsplaneringen på kort och lång sikt genom att säkerställa att vi uppnår uppsatta mål samt vara en del av avdelningens övriga funktioner och arbetsuppgifter. I ditt arbete ingår även att analysera och följa upp resultat och prognoser för att vi ska kunna vara proaktiva i vår planering.
Du kommer även ha nära dialog med dina kollegor, övriga avdelningar samt kontakt med vår inköpsorganisation som bland annat finns i Asien. Genom detta arbete kommer du säkerställa att vår avdelning stöttar koncernen i frågor som ligger inom vårt expertisområde och på så sätt ständigt förbättra leveranser och processer.
Vem är du?
Du som söker har en gymnasieutbildning gärna med inriktning logistik eller ekonomi. Du har mycket god datorvana och systemvana och behärskar Officeprogrammen väl.
Vi ser det som meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet inom områdena logistik, planering och administration. Du har en god kommunikationsförmåga med mycket goda svensk- och engelskkunskaper och behärskar språken i både tal och skrift.
Som person är du självgående och strukturerad med en hög service- och samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat och proaktivt samt efter uppsatta rutiner men har förmågan att vara flexibel i mötet med dina kollegor.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som föregås av 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt dock senast 18 januari.
Arbetet är förlagt i Halmstad.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Lukic, Gruppchef Spedition och Supply Chain på mejl Robert.Lukic@biltema.com .
Varmt välkommen med din ansökan!