OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BILTEMA
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena bilreservdelar/tillbehör, MC, verktyg, kemi, bygg, båt, fritid, hem och kontor-teknik. Totalt marknadsför Biltema cirka 18 000 artiklar. Biltema finns idag på över 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudsakligt marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år. Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.
Biltema Örebro söker Försäljningsansvarig
Rollbeskrivning
Som Försäljningsansvarig bär Du det övergripande ansvaret att arbeta fram verksamhetsanpassade rutiner för varuflödet i varuhuset vilket bl.a. innebär orderläggning, varulagernivåer, beställningspunkter, rapportering vid leveransavvikelser, returer av gods samt att säkerställa att varuhuset alltid har optimalt antal varor i lager. Lager- och artikelvård i butiksdatasystemet ingår även.
Till din hjälp har Du ett nära samarbete med avdelningsansvariga och varuhuschef.
Tjänsten som Försäljningsansvarig medför en nyckelroll där Du ingår i både ledningsgrupp och varuhusets butiksjour vilket innebär att Du leder och fördelar arbetsuppgifter till butiksmedarbetare samt avdelningsansvariga.
Kvalifikationer
Du är en person som arbetar/arbetat med lager- och logistikfrågor samt är van vid systemarbete. Du är inte bara administratör utan förstår värdet av att fysiskt arbeta i butiksflödet med artiklar, kolleger och kunder. Tidigare erfarenhet från detaljhandeln med kunskap om strategisk säljplanering, varuexponering samt förståelse för försäljning och kundbemötande är meriterande.
I rollen som Försäljningsansvarig ser vi att Du är analytisk, organiserad, ansvarstagande och har mycket hög servicekompetens. I din roll är Du flexibel och följsam för verksamhetens behov.
Vi ser även gärna att Du har kompetens/intresse inom några av våra produktområden.
Vi tror att detta är en tjänst som lockar Dig som vill utvecklas och söker utmaning i ett dynamiskt och expanderande företag.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 8 mån provanställning, heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Rullande schema med tidiga mornar, kvällar och helger.
Tillträde: Snarast. Urval sker löpande och anställning kan bli aktuell innan annonsens slutdatum varvid vi gärna ser att du skickar in din ansökan omgående.
Ansökan med CV och personligt brev mailas till: adm.orebro@hotmail.com
Har du frågor kring tjänsten kontakta: Sofia Rydén 0705-221519
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sofia Rydén
0705221519
Sofia Rydén
+46 705221519