OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sixt biluthyrning i Umeå söker nu en biluthyrare. Sixt rent a Car är världens äldsta biluthyrningsföretag och startade sin verksamhet 1912 i Tyskland. Sixt rankas som en av de ledande biluthyrningskedjorna i världen och finns representerade på över 4 500 platser globalt och i över 100 länder. Vår vagnpark sticker ut och har en tydlig premiumprofil med bilmärken såsom BMW, Mercedes och Mini.
BILUTHYRARE
Är du en driven person som brinner för toppklassig service, trivs med att samarbeta med andra människor och som vill skapa goda resultat? Då är detta ett jobb för dig! Vi erbjuder massvis med erfarenhet och ett stimulerande och omväxlande arbete inom en framtidsbransch.
ARBETSUPPGIFTER
Din främsta uppgift är att ta hand om och ge den allra bästa servicen till våra privat- och företagskunder. Då detta är en försäljningstjänst innebär det att du bland annat kommer ta emot, bekräfta och förbereda bokningar av biluthyrningar per telefon, mejl och över disk. Du kommer även se till att bilarna är i toppskick genom att tvätta och ställa i ordning dem. Utöver det kommer du se till att bilarna är tillgängliga för kunden genom att hämta och leverera dem på rätt tid och plats. Tjänsterna är placerade på vårt uthyrningskontor i Umeå och på Umeå flygplats. Jobbet kräver obekväma arbetstider, såsom kvälls- och helgjobb.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs i en händelserik miljö med många kontakter, såväl internt som externt. En av dina viktigaste egenskaper är viljan att leverera service av hög kvalitet samt att du har ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete. Tjänsten kräver att du är självgående, initiativrik och prestigelös.
Du kan uttrycka dig väl, på svenska och engelska, i både tal och skrift. Kan du även tyska är det ett plus i kanten. Du är en van datoranvändare av bl.a. Officepaketet och har du erfarenhet av något affärssystem, är det ett plus.
Körkort B är ett krav.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse i urvalsprocessen.
PERSONLIGA EGENSKAPER
. Serviceinriktad, stresstålig och flexibel
. Duktig på kundbemötande och service
. Sälj- och kommunikationsförmåga
. Förmåga att prioritera & fatta beslut
. Problemlösare
. Administrativ förmåga/noggrannhet
. Glad, positiv, entusiastisk
. Självständig lagspelare som ser vikten av utveckling och samarbete
ANSÖKAN
Skicka in din ansökan via ansökningslänken med CV, foto och personligt brev, tillsammans med några rader om varför du vill arbeta hos oss. Urvalet sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!