OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Vår station på Landvetter flygplats söker nu förstärkning i form av Biluthyrare/CSR (Customer Sales Representative). Vi erbjuder dels en tillsvidare anställning, men söker även dig som är intresserad av att ingå i vår timpool för att förstärka upp på stationen vid behov. Som extrapersonal är det viktigt att du kan arbeta 1-2 dagar i veckan.
Rollen som Biluthyrare är varierande där ditt huvuduppdrag är att ta hand om våra kunder och bilar som båda två alltid står i fokus. Du har en viktig roll i kundens upplevelse av sin hyra, från det att kunden kommer och hämtar sin bil tills returneringen. Självklart agera du alltid förebild för vårt varumärke.
Du kommer att hjälpa kunden genom sin bilhyra, såsom:
- Ta emot bokningar & förfrågningar från kunder via telefon, mejl eller över disk
- Uthyrning av bilar & upprättande av hyresavtal
- Enklare ekonomisk redovisning
- Daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark
- Vid tillfälle sköta bilvård & skadehantering
En förutsättning för tjänsten är att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska. Vi ser gärna att du är initiativrik, stresstålig och serviceinriktad samt har lätt för att jobba i team. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar högt tempo. Klyschan ”laget före jaget” passar oförskämt bra in hos oss. Respekt för varandra, trygghet och glädje är grunden i allt vi gör.
Vi arbetar självklart aktivt med att internt utbilda dig som ny men vi lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar.
För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktig, vi arbetar därför med skiftarbete under veckans alla dagar och dina arbetstider kommer att variera mellan 06.00-23.00 under både vardagar och helger.
Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50