OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hertz är sedan 1918 världsledande när det gäller biluthyrning. Hertz finns representerat i över 150 länder med 7500 uthyrningskontor. Har en hyrbilsflotta på ca 550.000 fordon och hanterar årligen över 30 miljoner bokningar. Totalt är det 25 000 anställda världen över. Sverige är ett licensland och Hertz i Sverige bedrivs av First Rent A Car AB ett företag inom Volvokoncernen. Hertz finns representerat i Sverige med ca 200 uthyrningskontor på flygplatser och inne i städerna. Bolaget har dotterbolag i Sverige, Norge och Danmark.
Vi söker extrapersonal som biluthyrningsrepresentanter/bilvårdare till våra stationer i Stockholm. Tjänsten innebär att du arbetar med allt från tvätt och städning av våra bilar till biluthyrning. Att arbeta med biluthyrning och bilvård innebär att du arbetar med service. Tycker du om att lösa transportproblem, fart och fläkt och att träffa nya människor varje dag så passar det här jobbet dig.
Vi har ett antal uthyrningsstationer inom Storstockholm med ett nära samarbete varför arbetsplatsen och arbetstider kan variera. Det medför även en stor variation av arbetsuppgifter. Helgarbete kan förekomma.
Det här är ett axplock av de arbetsuppgifter som ingår
• Ta emot bokningar och förfrågningar från kunder
• Uthyrning av bilar
• Upprätta hyresavtal
• Skadehantering
• Iordningställa våra bilar mellan varje uthyrning (tvätt, städning och enklare service)
• Billeveranser och daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark
• Allmän kundservice och enklare ekonomisk redovisning.
Egenskaper som vi värdesätter är ordningssinne och initiativförmåga, stresstålighet, ett positiv tänkande och bra laganda, dvs det är viktigt att kunna bidra till ett gott samarbete. Du måste behärska engelska i tal och skrift, givetvis har Du mycket goda kunskaper i svenska, känsla för logistik och självklart har Du körkort. Våra kunder är vana vid god service så erfarenhet från branschen eller annat serviceyrke är en merit. Du ska ha haft kört i minst 2 år och tidigare yrkeserfarenhet.
Sista ansökningsdag är den 5 mars 2017. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50