OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med att utveckla smarta och hållbara städer och samhällen? Har du tidigare erfarenhet inom BIM-/informationssamordning? Ta då chansen och sök denna spännande tjänst till Sweco. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
På Swecos division Digital Services får du jobba i digital framkant och de lägger stor vikt vid lärande och utveckling. Bland dina framtida kollegor finner du BIM-experter, digitaliseringsledare, data- och informationssamordnare, geodataexperter, GIS-experter, FME-experter och systemutvecklare samt andra IT experter.
Att ha kul tillsammans på jobbet och lära av varandra är viktigt för gruppen du kommer tillhöra, liksom att ha bra balans mellan arbete och fritid. Sweco är måna om att du ska kunna lägga upp dina dagar flexibelt och få vardagen att gå ihop. Du kommer tillhöra en grupp om sex medarbetare som alla är experter inom sitt område samt en gruppchef.
Varför konsult på Sweco?
Att vara konsult är omväxlande och spännande. I varje uppdrag får man lära sig något nytt, vare sig det är en ny verksamhet, ny teknik eller lära känna nya människor. Tack vare den stora variationen i de uppdrag som finns på Sweco finns det goda möjligheter att själv välja väg för sin karriär, och t.ex. välja att jobba med en ny teknik, ramverk eller programmeringsspråk, utan att behöva byta jobb för det.
Konsultrollen på Sweco är fri och vi värdesätter att du naturligt engagerar dig i kundens verksamhet, tar ansvar för kundens utmaningar och med nyfikenhet och Swecos samlade kompetens i ryggen levererar värde i varje uppdrag. Hos dem kan ditt entreprenörskap utvecklas och du får mer än gärna träffa din drömkund för att förverkliga ditt drömprojekt.
Rollen som BIM- och informationssamordnare
Du uppskattar konsultarbetet och relationen med kunder där du värderar att utveckla och bibehålla kundrelationer samt skapa och sälja in uppdrag. Du utvecklar digitala lösningar till kunder inom varierande och spännande verksamheter i både privat och offentlig sektor.
Vidare kommer du arbeta i bygg- och infrastrukturprojekt eller åt fastighetsförvaltare. Du kan jobba med allt från att designa och automatisera processer och IT-stöd för projektstyrning till CAD-/BIM-samordning och dokumenthantering. Du kan även jobba med egenframtagna tjänstelösningar mot kund. Arbetet sker både över och i gränslandet mellan BIM- och informationssamordning, systemutveckling samt GIS och geodata.
VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning samt minst fyra års arbetslivserfarenhet inom BIM- och informationssamordning
- Trivs med kundkontakt
- Kan göra dig förstådd i tal och skrift på svenska och engelska
- Är tekniskt skicklig och nyfiken på att lära dig ny teknik
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsinriktad
- Ansvarstagande
- Strukturerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Sweco via deras hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231