OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år och 10 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en BIM-samordnare. Du kommer som BIM-samordnare samarbeta med projekteringsledningen inom projektet/avdelningen och gruppen för plan och tillstånd.
Arbetsuppgifter:
- Inom ramen för förvaltningens styrande dokument driva projektets arbete gällande hanteringen av digitala modeller i projektets olika skeden
- Driva utvecklingen av arbetssätt och stödja projektmedarbetarna i överlämningsfrågor gällande förvaltningsdata som berör alla teknikområden i projektet.
- Säkerställa ett effektivt arbete inom projektet genom att sprida kunskap gällande BIM samt förvaltningens CAD-/BIM-rutin samt följa upp dessa.
- Bistå aktivt i CAD/GIS-samordningsfrågor
- Stödja projektmedarbetarna i frågor som berör informationshantering och objektsbaserad information i digitala modeller.
- Samordna arbetsprocesserna inom BIM utifrån styrande krav enligt BIM-manualen eller leveransspecifikationer.
- Leda BIM-samordningsmöten med projektörer
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbetserfarenhet av arbete med BIM-arbete multidisiplinärt
- Minst 5 års arbetserfarenhet av arbete med BIM och de mest förekommande samordningsverktyg såsom Navisworks, Solibri, m.fl.
- Erfarenhet av arbete i minst 5 år med jämförbara transportinfrastrukturprojekt. Med jämförbara projekt menas här projekt med totalkostnad över tre miljarder kronor.
- Minst 3 års erfarenhet av arbete med utveckling av branschstandard gällande digital projekthantering.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 10 års arbetserfarenhet av arbete med projekteringsverktyg som exempelvis Autodesk produkter, Microstation, Tekla
- Minst 3 års arbetserfarenhet av arbete som VDC-strateg
- Erfarenhet av arbete i såväl planskede som produktionsskede
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström