OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som
anser att struktur och ordning är a och o? Arbetar du inom VVS, el eller bygg och vill
arbeta med informationssamordning? Då är du rätt person för oss!
OM FÖRETAGET
Vår kund bedriver konsultverksamhet inom anläggnings- och
byggnadskonstruktion, transport och infrastruktur, miljö och energi med mera.
Bara i Sverige har bolaget ca 4200 medarbetare och är ett stort, etablerat
företag inom sin bransch. En av avdelningarna i Göteborg behöver växa för att
möta efterfrågan och därför söker de nu efter en driven och ödmjuk BIM-samordnare.
Mer information om vår kund fås vid intervjutillfälle.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som BIM-samordnare ansvarar du för informationssamordningen
i projekt du arbetar i. Du gör budget, tidplan, driver möten och driver dina
egna uppdrag från start till mål. Du kommer att vara kundens högra hand och i
ditt arbete kommer du att kravställa projektförutsättningar för samordning och
förvaltning, samt ansvara för att ta fram projektens BIM-strategi som ett övergripande
styrdokument som en del av projektplanen. Som BIM-samordnare ska du också
finnas tillgänglig för frågor kring genomförande och uppföljning av BIM-relaterade
frågor under projektets gång, samt kravställa och utvärdera de övriga BIM-kompetenser
som behövs i projektet.
Gruppen som du kommer tillhöra består av fyra sammansvetsade personer som i
dagsläget behöver en ny kollega som kan hjälpa till att driva projekten framåt.
DIN PROFIL
För att passa in i rollen som BIM-samordnare hos vår
kund har du 1-3 års erfarenhet inom VVS-, el- eller byggsektorn. Personliga egenskaperna
som vi värdesätter är ödmjukhet, problemlösare samt har en förmåga att se projekten
från ett fågelperspektiv. Din samarbets- och kommunikationsförmåga är mycket
god och du drivs av att ge kunderna ett professionellt bemötande och ett väl
genomfört slutresultat.
Skallkrav
•Civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom
VVS, el eller bygg
•1-3 års arbetslivserfarenhet inom ovanstående
branscher
•Ett stort intresse för informationssamordning
•Svenska samt engelska i tal och skift
Meriterande
•Kunskaper inom något eller flera av följande system system: Dalux, Revit, Drofus, Dynamo, Solibri
•Intresse för programmering eller VR/AR
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg.
Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig
avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig
som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig
har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att
säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi
vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor
att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100 %
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996