Biogaschef, Örebro

Biogaschef, Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en ledare med erfarenhet av att leda och skapa förutsättningar för medarbetare? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med biogas? Då har vi rätt uppdrag för dig, vi söker just nu en biogaschef. Kunden ska rekrytera till den här rollen och behöver under tiden ta in en interimskonsult under ca 6 månader. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som biogaschef med affärsansvar är du en viktig del i den fortsatta utvecklingen och uppbyggnaden av verksamheten. Samarbete med övriga verksamheter inom förvaltningen samt övriga aktörer och intressenter inom gasnätet är grunden för att lyckas i uppdraget. 
Tjänsten är ett delat uppdrag med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar på 50 % och resterande 50 % är affärsansvar. I affärsansvaret ingår bland annat arbete med att hitta nya avsättningar för producerad gas, vilket innebär att du även kommer att arbeta mot kunder och marknader inom gasbranschen.   
Gasverksamheten ansvarar bland annat för gasproduktion, gasnät och framtida avsättning av kommunens gas. I rollen som biogaschef med ansvar för affärsutvecklingen har du en viktig del i den fortsatta utvecklingen av verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar 
Ansvar för verksamhetens affärsprocesser
Skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats 
Bygga en stabil och tydlig organisation och plattform att utgå från 
Driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål


Arbetstider
Konsultuppdrag via Randstad. Från och med början av februari 2022 och ca 6 månader framåt, möjlig förlängning kan bli aktuell.  Omfattning 60 – 100%. Uppdraget utförs på plats och kräver dagtid och heltid.

Kvalifikationer
Kompetenskrav:
Akademisk examen så som civilingenjör eller motsvarande, alternativt flerårig relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig 
Dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar 
Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med biogas 

Som biogaschef leder du utvecklingen av verksamheten, motiverar medarbetare och hittar
samarbeten i arbetet mot uppsatta mål. Du har förmågan att skapa engagemang och synliggöra verksamhetens nytta ur ett hållbarhetsperspektiv. Du förstår och tillämpar affärsmässiga
principer, där nya avsättningar för gas och kunder är en viktig förutsättning för verksamhetens
fortsatta tillväxt. Du tar initiativ, arbetar mot mål och fokuserar på resultat.

Erfarenhet
Erfarenhet krävs

Ansökan
2022-01-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Uppdragen kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information: nesrin.kaddoura@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 26 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 september 2024

29 juli 2024

EHS Manager

EHS Manager

24 juli 2024

Hållbarhetsansvarig

12 juli 2024