OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
Diagnostiskt centrum är en länsövergripande verksamhet som innefattar: Klinisk patologi, Klinisk fysiologi, Nuklearmedicin, Klinisk mikrobiologi med enheten för smittskydd och vårdhygien, samt Klinisk kemi och transfusionsmedicin. Vi är ca 240 medarbetare, som årligen utför nästan 5 miljoner analyser, undersökningar och behandlingar. Vi fungerar som ett vetenskapligt kompetenscentrum och är aktiva inom flera forskningsområden.
Klinisk kemi och transfusionsmedicin vid Oskarshamns sjukhus erbjuder god diagnostik med hög kvalitet. Vi förser sjukhusets kliniker och hälsocentraler i närområdet med diagnostik service dygnet runt. Oskarshamns sjukhus har det lilla sjukhusets fördelar med snabba beslutsvägar och nära kontakter mellan enheterna. Vi arbetar med ständiga förbättringar och har utsetts till "Sveriges bästa mindre sjukhus" 2012, 2014 och 2015 baserat på kvalitet, väntetider och patientutlåtande. Vi är stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på professionalism, engagemang och laganda.
Kemiskt analysarbete, serologi och tappning av blodgivare, venös och kapillär provtagning på vuxna och barn. Vi erbjuder dig ett omväxlande och intressant arbete!
Legitimerad biomedicinsk analytiker.
Du har god samarbetsförmåga, god kommunikationsförmåga, är flexibel och kvalitetsmedveten och därmed förmår att bidra till verksamhetens utveckling. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då arbetsuppgifterna innebär dokumentation samt att kommunicera med beställare, patienter och arbetskamrater.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.