OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Kundservice är en gemensam verksamhet inom Karolinska Universitetslaboratoriet, som tillsammans med laboratoriespecialiteterna inom Karolinska Universitetslaboratoriet samverkar i kundarbetet.
Vill du bli en i vår grupp? Som medarbetare hos oss får du vara med på vår resa att bygga upp och vidareutveckla vår Kundservice för att förbättra, underlätta för alla våra patienter och kunder.
Arbetet i vår gemensamma Kundservice innebär att:
ge god service till Karolinska Universitetslaboratoriets patienter och kunder
ta emot telefonsamtal och skriftliga inkomna förfrågningar
handlägga och utreda ärenden
arbeta med patientsäkerhet, flödes- och förbättringsarbete, som är en viktig framgångsfaktor för vår verksamhet.
Kundservice är öppen måndag-fredag, dagtid.
Vi söker dig som...
- Är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera.
- Är lyhörd inför andras behov. Du känner av, lyssnar in och förmedlar information tydligt och rakt.
- Är trygg i dig själv. Du finner dig i en föränderlig vardag och strukturerar ditt arbete med bibehållet lugn.
- Följer struktur och planering men också är bekväm i att omprioritera.
- Gör korrekta prioriteringar. Du visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
- Tar eget ansvar för ditt arbete och gör det som krävs för ett bra slutresultat.
Vidare ser vi att du har ett genuint intresse för att ge funktionsövergripande laboratoriemedicinsk service till olika vårdgivare, forskare, studenter och patienter inom hälso- och sjukvård. Du är nyfiken och tycker om att vara spindeln i nätet med och för våra kunder. Dessutom ser vi att du är ansvarsfull och har förmågan att hålla ihop arbetet som sträcker sig över många organisatoriska gränser. Du har förmåga att arbeta utifrån Karolinska Universitetssjukhusets värderingar; ansvar, medmänsklighet och helhetssyn.
Kvalifikationer
Krav:
- Legitimerad biomedicinsk analytiker med erfarenhet från laboratoriemedicin.
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Kunskaper i engelska i tal.
Meriterande:
- Kunskaper i engelska i skrift.
- Erfarenhet från kundarbete.
- God datorvana.
Om rekryteringsprocessen
Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Övriga bilagor (bilagor bifogas i förekommande fall)
- Personligt brev (frivilligt)
- Yrkeslegitimation
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Läs mer om rekryteringsprocessen HÄR.
Funktionen Medicinsk Diagnostik Karolinska (MDK) är ett kompetensmässigt och tekniskt ledande diagnostiskt centrum med ledande diagnostik, intervention och behandling och därmed tillgodose patienternas behov idag och i framtiden. MDK är en sammanslagning av Karolinska Universitetslaboratoriet (KUL) som är Region Stockholms kliniska laboratorium och bedriver verksamhet inom laboratoriemedicin i hela länet samt Bild och Funktion som är den samlade verksamheten inom radiologi, nuklearmedicin, medicinsk strålningsfysik, radiofarmaci och strålsäkerhet inom Karolinska Universitetssjukhuset.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.