OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Regional laboratoriemedicin består av de laboratoriemedicinska verksamheterna på Södra Älvsborgs sjukhus, Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Sjukhusen i väster och i NU-sjukvården. Organisationen tillhör Område 4 på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Organiseringen av laboratoriemedicin är ny från 1 januari 2021 och uppdraget är att skapa jämlik och effektiv vård för alla patienter i hela Västra Götalandsregionen.
Om oss
Patologilaboratoriet är en verksamhet i förändring och utveckling med ett stort fokus på digitalisering inom diagnostik.
Nu söker vi dig som vill vara med på denna resa då två av våra medarbetare går på föräldraledighet. Verksamheten bedriver också forskning och undervisning tillsammans med Göteborgs universitet.
Inom Klinisk patologi på Sahlgrenska universitetssjukhus sysselsätts cirka 90 personer, huvudsakligen biomedicinska analytiker och laboratoriebiträden, och är därmed det största patologilaboratoriet i landet. Arbetet utförs i team tillsammans med läkare.
Vid laboratoriet undersöks cell- och vävnadsprover avseende förekomst av sjukliga förändringar. Huvudsakligen sker detta med hjälp av ljusmikroskopi och patologilaboratorierna processar vävnadsproverna inför denna undersökning.
Vi söker nu två legitimerade Biomedicinsk analytiker som är positiva och som vill arbeta i team. Viktigt att du har viljan att bidra till patientens bästa och till en god arbetsmiljö.
Det är en trevlig arbetsplats med kompetenta kollegor och det finns möjlighet till personlig utveckling.
Tjänsterna är två vikariat.
Arbetsuppgifter
På Patologilaboratorier arbetar vi i team och denna tjänst samarbetar med andra biomedicinska analytiker, laboratorietekniker, laboratoriebiträde och läkare. Tjänsterna innebär bland annat att assistering vid utskärning, självständig utskärning, fryssnittning, paraffininbäddning, snittning, och färgning samt deltagande i förändringsarbete.
Om dig
Du ska vara legitimerad biomedicinsk analytiker. Mycket viktigt med god samarbetsförmåga då vi arbetar i team. Erfarenhet av preparatutskärning eller arbete på histopatologiskt laboratorium är önskvärt. Även tidigare erfarenhet av förändringsarbete är meriterande.
Som person är du noggrann och strukturerad, och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Är du en lösningsfokuserad person, och har en engagerad och positivt inställning, tveka inte utan sök till oss. Vi lägger stor vikt vid att du har en god kommunikations - och samarbetsförmåga.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.