Biometria söker Tjänstespecialist till Kundservice

Biometria söker Tjänstespecialist till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.




Trivs du med att ge högklassig service med support och rådgivning? Har du lätt för att skapa goda relationer internt och externt?
Biometria växer och nu söker vi dig som vill vara med och digitalisera skogsindustrin samt vara med i en förändringsresa för en hel bransch.

Uppstart sker enligt överenskommelse under hösten 2023. Du kommer erbjudas introduktion med mentorskap med fokus på våra IT-system, arbetssätt, verksamhet och svensk skogsnäring i stort.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat.

Information om tjänsten

Kundservice har som huvuduppgift att ge kvalificerad rådgivande support, stöd samt utbildning inom de IT-tjänster Biometria erbjuder. Vi har kompetens inom alla våra tjänsteområden, exempelvis redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Supporten sker genom telefon, e-post samt personliga möten.

Vi värdesätter att du som arbetar hos oss har god kännedom om vår verksamhet, därför erbjuds du en introduktion i början av din anställning inom våra IT-system, Biometrias organisation samt skogsverige i sin helhet. Du kommer att arbeta inom vårt befintliga system VIOL 2 och successivt utbildas i vår kommande IT-plattform VIOL 3.

Arbetsbeskrivning

Som tjänstespecialist är ditt uppdrag att ge Biometrias kunder och kollegor första och andra linjens support i våra IT-tjänster och stötta i felsökning. Du har en mängd olika arbetsuppgifter vilket innebär stor variation. Du kommer att tillhöra Kundsupport inom Kundservice och arbeta inom något eller några av våra tjänsteområden.

Du ansvarar för att genomföra, följa upp och hantera inkommande ärenden till vår support främst via telefon och e-post. När ärenden kräver kvalificerad service och rådgivning, agerar du inom andra linjens support. Vid behov verkar du som specialist inom något/några av våra tjänsteområden. Tjänstespecialister verkar även som säljstöd till kundrådgivare. I tjänsten ingår det att arbeta med utbildning såväl externt som internt. När kvalitetssäkring av våra tjänster sker är du även delaktig i testarbetet.

Resor kan ingå i tjänsten och B-körkort krävs.


Vi söker dig som

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse och grundförståelse för IT. Arbetslivserfarenhet från IT-branschen, tidigare kontakt med VIOL 2 eller VIOL 3 eller erfarenhet av att arbeta med IT-support är meriterande, men inte ett krav. Du har utbildning på gymnasienivå och gärna arbetslivserfarenhet inom kundservice eller annan supportfunktion. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Dessutom är det en fördel om du har erfarenhet från skoglig verksamhet. Har du erfarenhet av virkesmätning och redovisning av mätning är det meriterande.

Som person är du serviceinriktad, självgående och är genuint intresserad att lära dig nya saker i arbetet. För dig är det viktigt att avsluta påbörjade uppgifter och du bidrar även till att nå såväl gemensamma som individuella mål. Du har inga problem med att rycka in och stötta såväl kollegor som andra avdelningar vid behov. För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket och att den ena dagen inte är den andra lik. Vidare har du en positiv inställning och motiveras av förändringar. Du är strukturerad, men för dig är det lika naturligt att vara flexibel i ditt arbetssätt och du kan lätt växla om och ta dig an nya uppgifter.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder privat sjukvårdsförsäkring och har Benify som förmånsportal. Vi har flera fritidsboenden att låna/hyra runt om i Sverige samt en lägenhet i Spanien! Vi har varje år ett ATK-val och självklart erbjuder vi våra anställda friskvårdsbidrag!

Placeringsort är på något av våra kontor i Sundsvall, Jönköping, Falun, Umeå eller Uppsala med delvis möjlighet till arbete hemifrån.

Din ansökan

Vänligen skicka in din ansökan genom länken nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV.

Vi kommer påbörja urvalsprocessen när ansökningstiden är slut.

Information om anställningen
Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal
Tillträde: Enlig överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Anställningens omfattning: Heltid
Upplysningar om anställningen lämnas av: Catherine Morén, chef Kundsupport, 010-228 50 94

Fackliga representanter:
Marie Söder, Unionen, 070-244 31 22
Akademikerföreningens kontaktperson är Jens Nordenberg, 010-228 51 16, dock ej under veckorna 29-31, då kan man kontakta:
Vecka 29, Sven Jägbrant, 010-228 50 55
Vecka 30, Håkan Jonsson, 010-228 50 86
Vecka 31, Magnus Ulin, 010-228 50 65


Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2023-08-31

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marknad, Kundservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024