Biometria söker tjänstespecialister till Kundservice

Biometria söker tjänstespecialister till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.




Trivs du med att ge högklassig service med support och rådgivning? 
Då kan det här vara något för dig!
Biometria växer och nu söker vi dig som vill vara med och digitalisera skogsindustrin samt vara med i en förändringsresa för en hel bransch.

Start under april-maj 2023 med introduktionsprogram med fokus på våra IT-system, arbetssätt, verksamhet och svensk skogsnäring i stort.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat.

Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – det är bra att vi är olika!

Om oss

Kundservice har som huvuduppgift att ge rådgivandesupport, stöd samt utbildning inom de IT-tjänster Biometria erbjuder. Vi har kompetens inom alla våra tjänsteområden, exempelvis redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Supporten sker genom telefon, epost samt personliga möten.

Utifrån kundernas behov anpassar vi vårt erbjudande och stöd. Vidare ansvarar vi för processen för incidenter samt behörighet till våra tjänster. Vi deltar även på mässor och andra kundevenemang. Kundservice står tillsammans med hela Biometria inför en spännande resa där övergången till vårt nya IT system VIOL 3 närmar sig.

Arbetsbeskrivning

Som tjänstespecialist på Kundservice är ditt uppdrag att ge Biometrias kunder och kollegor första och andra linjens support i våra IT-tjänster. Du kommer att ha en mängd olika arbetsuppgifter vilket innebär stor variation.

Du ansvarar för att genomföra, följa upp och hantera inkommande ärenden till vår support främst via telefon och epost. När ärenden kräver kvalificerad service och rådgivning, agerar du inom andra linjens support. Vid behov verkar du som specialist inom något/några av våra tjänsteområden. Tjänstespecialister kan också verka som säljstöd till kundrådgivare. I tjänsten ingår det att arbeta med utbildning såväl externt som internt. Utbildningsmaterialet anpassar du, och tar fram utifrån specifika kundbehov eller uttalade interna behov. När kvalitetssäkring av våra tjänster sker är du även delaktig i testarbetet.

Resor kan ingå i tjänsten och B-körkort krävs.

Vårt erbjudande

Vi har en flexibel arbetsplats vilket innebär att arbetet kan kombineras från kontor och hemmet beroende på behoven från såväl Biometria som dig som medarbetare.

Placeringsort är på något av våra trevliga kontor, Falun, Jönköping, Sundsvall, Umeå eller Uppsala. 

Vi söker dig som
Du har utbildning på gymnasienivå och gärna arbetslivserfarenhet inom kundservice eller annan supportfunktion. Då våra tjänster innebär olika tekniska lösningar är det viktigt att du har ett intresse och har en god IT- och systemförståelse. Har du arbetat i något ärende- eller affärssystem och tidigare kontakt med VIOL 2 eller VIOL 3 är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från skoglig verksamhet, virkesmätning och redovisning av mätning är meriterande.

Du har hög servicekänsla och tycker om att leverera enligt kundernas förväntningar. För dig är det viktigt att avsluta påbörjade uppgifter och du bidrar även till att nå såväl gemensamma som individuella mål. Du föredrar även att vara del av en gemenskap och att jobba i team. Dessutom har du inga problem med att rycka in och stötta såväl kollegor som andra avdelningar vid behov. För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket och att den ena dagen inte är den andra lik. Vidare har du en positiv inställning och motiveras av förändringar. Du är strukturerad, men för dig är det lika naturligt att vara flexibel i ditt arbetssätt och du kan lätt växla om och ta dig an nya uppgifter.

Din ansökan
Vänligen skicka in din ansökan genom länken nedan. Din ansökan ska innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. 

Urval sker löpande och vi ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Information om anställningen
Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal
Tillträde: Enlig överenskommelse, senast maj 2023
Anställningsform: Tillsvidare
Anställningens omfattning: Heltid
Upplysningar om anställningen lämnas av: Ann-Sofie Torgnysdotter, chef Kundservice 010-228 54 82.

Fackliga representanter: Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, tfn 010-228 51 16 och Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39.

Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2023-01-31

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marknad, Kundservice
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024