Biståndhandläggare SoL och LSS till en kommun i Blekinge län!

Biståndhandläggare SoL och LSS till en kommun i Blekinge län!

Arbetsbeskrivning

Vi söker
Vi söker dig som har en Socionomexamen eller som har läst på sociala omsorgslinjen och som har minst 2 års arbetserfarenhet i rollen som handläggare inom SoL och LSS. Uppdraget som är beläget i en närliggande kommun till Karlshamn i Blekinge län startar så snart som möjligt och pågår under hösten och vintern.
Omfattningen är heltid, måndag-fredag kontorstid. Du ska kunna arbeta på arbetsplatsen. 
Du ska;
– Ha kunskap inom handläggning och dokumentation utifrån utredning av enskildas behov och kunna göra utredningar
–  Ha kunskap om aktuell lagstiftning, socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för både barn och vuxna.
– Du ska ha god vana av arbete i verksamhetssystemet LifeCare.
– Ha god datorvana; Microsoft Office-paketet, Windows, Outlook och liknande.
– Ha goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. 
– B körkort är ett krav i tjänsten.
Du ska vara självständig i ditt arbete, flexibel ha god samarbetsförmåga och ett trevligt bemötande gentemot både klienter och kollegor. Uppfyller du kvalifikationerna i tjänsten och är tillgänglig? Sök tjänsten redan idag!
Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga ärenden enligt aktuell lagstiftning, SoL och LSS. Du kommer att utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt socialtjänstlagen inom verksamhetsområdet funktionshinderområdet.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även:
•Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll
•Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef
•Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål
•Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
•Friskvårdsbidrag
Det finns flera fördelar med att välja att arbeta som konsult för Vårdlänken. Som konsult kan du alltid känna dig trygg med att din konsultchef förstår dina och kundens behov, eftersom din konsultchef själv har varit verksam inom samma arbetsområde som du arbetar inom. Det finns stora möjligheter att själv få välja arbetsplats och arbetstider. Behöver du komma i kontakt med Vårdlänken utanför kontorstid, finns alltid en bemannad jourtelefon.
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag. Det innebär att Vårdlänken varje år genomgår en revision genomförd av Almega. I revisionen kontrolleras bland annat att Vårdlänken betalar de skatter och avgifter som Skatteverket beslutat och i övrigt har sunda finanser. Det ställs också krav på att Vårdlänken har gedigna ansvarsförsäkringar för sina konsulter som är ute på arbetsplatser.
Kollektivavtal är ytterligare ett krav som ställs för att få bli ett auktoriserat bemanningsföretag. Genom Vårdlänkens kollektivavtal kan du känna dig trygg i att Vårdlänken betalar in pengar till din tjänstepension från den allra första kronan som du tjänar in genom dina uppdrag hos Vårdlänken. Skulle du råka ut för en olycka i arbetet, eller till och från arbetet, kan du också känns dig trygg med att Vårdlänken har de olycksfallsförsäkringar som arbetsmarknadens parter har beslutat om.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida https://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Bergvall Henriksson
08-120 281 23
Lena Bergvall Henriksson
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Anders Tegner
08-120 281 21
Ida Gustafsson
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Felicia Davidsson
08-85 54 60
Anders Tegner
08-85 5460

Sammanfattning

Besöksadress

Mörbyvägen 3
None

Postadress

Mörbyvägen 3
Stocksund, 18273

Liknande jobb


Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024

15 november 2024