OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!
Vi erbjuder dig
En arbetsplats med tillgängliga chefer, korta beslutsvägar och en god sammanhållning.
Som nyanställd hos oss har du en introduktionsplan och en mentor under dina första sex månader. För att säkerställa en rättssäker handläggning och som en del i vårt kvalitetsarbete är ärendedragningar samt intern och extern handledning en del av vårt arbetssätt. Vi arbetar aktivt med att utveckla vår verksamhet tillsammans mot uppsatta mål och med fokus på vår målgrupp.
Du erbjuds friskvård på arbetstid. Gym och simhall finns i närhet till arbetsplatsen och årskort kan köpas till mycket förmånligt pris. Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid.
Förvaltningskontoret med medborgarkontor är beläget vid Skärholmens centrum med närhet till tunnelbana och galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping.
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten omsorg om äldre ingår i förvaltningens avdelning för socialtjänst. Enheten består av 14 biståndsbedömare, en biträdande enhetschef samt en enhetschef. Vårt uppdrag är att, utifrån gällande lagstiftning, utreda ansökningar från personer 65 år och äldre som har behov av stöd i sin vardag, fatta beslut, beställa samt följa upp beviljade insatser.
Arbetsbeskrivning
Som biståndsbedömare med inriktning äldre har du ett viktigt, meningsfullt och varierat arbete framför dig där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen. Du utreder, bedömer och beslutar tillsammans med kollegor och biträdande enhetschef om vilka insatser som kan beviljas enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). I uppdraget ingår även dokumentation samt att följa upp beviljade insatser.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller högskoleexamen som bedöms som motsvarande av arbetsgivaren. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av biståndsbedömning samt goda kunskaper i gällande lagstiftning. Då dokumentation och journalföring är en stor och viktig del i arbetet behöver du också ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har kunskaper om Stockholms stads sociala system Paraplyet.
För att lyckas i tjänsten arbetar du både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du har en god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror på långsiktighet i våra anställningar och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi tror att vi kommer att bli ännu bättre med dig i vårt team och ser fram emot din ansökan! Ansök gärna så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholmsstad
Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Vår vision - ett Stockholm för alla! Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Petersson, enhetschef
08-508 245 12
Julia Davidsson, bitr enhetschef
08-508 245 54