OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en god livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 anställda och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL). Lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Sektor vård och omsorgs värdegrund bygger på trygghet, ansvarskänsla och respektfullt bemötande. Vår målbild är att personer som behöver omvårdnadsinsatser eller annat stöd för sin dagliga livsföring ska så långt som möjligt kunna leva och bo som självständiga medborgare i samhället.
Biståndsenheten har idag 24 medarbetare uppdelat i olika professioner så som biståndsbedömare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Enheten utreder och beslutar om insatser till äldre och fysiskt funktionshindrade personer enligt socialtjänstlagen, SoL och Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta, LSS.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som Biståndsbedömare ingår att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Uppdraget omfattar äldre/vuxna med funktionsnedsättning.
I uppdraget ingår också samverkan med olika samverkansparter så som andra verksamheter i såväl intern och extern regi samt andra myndigheter såsom sjukvården, psykiatrin och försäkringskassan.
Vi erbjuder dig att arbeta i en grupp som har mångårig erfarenhet och trygghet där det finns ett engagemang för arbetet och en vilja att utveckla och driva verksamheten framåt. Vi erbjuder vidare regelbunden juridisk handledning. Vid resor i tjänsten finns tjänstebilar att tillgå.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen eller annan adekvat högskoleutbildning inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga.
Förmåga att arbeta självständigt, personligt engagemang och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är viktigt för arbetet.
Körkort B är ett krav.
Dock är erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är meriterande.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952