OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare i Kristinehamn kommer du att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen, riktlinjer samt mål och rutiner. Funktionen är organiserad tillsammans med övriga myndighetsutövare på socialförvaltningen. Biståndshandläggare är delegerad att fatta beslut om bland annat hemtjänstinsatser, dagverksamhet, korttidsvistelse och särskilt boende.
Arbetet sker i ett nära samarbete med enskild, närstående, kollegor samt andra professioner i och utanför socialförvaltningen, men du ska även kunna arbeta självständigt.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av myndighetsutövning, god kunskap i att uttrycka dig i tal och skrift samt datorvana. Körkort B är ett krav.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga till samarbete och förmåga att arbeta självständigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lotta Gullberg
0550-886 06
Inger Boström
0550-885 99
Elisabeth Zadik
0550-886 46
Erna Blom
0550-884 56
Anne Hölmebakk
0550-88 451
Monica Karlsson
0550-884 40
Evelina Hammarlund
Judy Åkerlund
0550-886 10
Elisabeth Karlsson
0550-886 18
Ylva Persson
0550-884 27