OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 44 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.
I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
Framtidskraft är namnet på vårt utvecklingsarbete och utgår från Lean- filosofin. Framtidskraft beskriver hur vi ser på den kultur vi vill ska prägla vår organisation och de verktyg vi använder i vårt arbete.
Socialförvaltningens ansvarsområden är:
- Äldreomsorg
- Handikappomsorg
- Socialpsykiatri
- Individ- och familjeomsorg
- Tillsyn och tillståndsfrågor
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en avgiftshandläggare med ansvar för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen och LSS. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldreomsorgen, omsorgen om funktionsnedsatta och socialpsykiatri t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. I handläggningen ingår beräkning av avgiftsutrymme utifrån uppgifter från enskilda samt information från försäkringskassan eller annan myndighet, samt bestämmelser om maxtaxa.
I arbetet ingår också att dagligen svara på frågor från enskilda och närstående om avgifter och fakturor.
I tjänsten ingår att besluta om rätt till sjuklöneersättning vid ordinarie assistents sjukdom enligt LSS. Du kommer även att handlägga ärenden om särskilt boendetillägg till personer i särskilt boende.
KVALIFIKATIONER
Socionom. Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta framför allt med siffror men även med människor. Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kan strukturera din tid och dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har gärna erfarenhet från LSS-området.
ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Sirpa Kramsu
08-591 263 50
Enhetschef Ulrika Andersson
08-591 263 43
Tf. Verksamhetschef Ulrika Andersson
Förvaltningschef Kristina Holmberg
070- 587 33 27
Enhetschef för myndighetsgruppen äldre Michelle Väänänen
08-591 263 15
Enhetschef, LSS och Socialpsykiatri Tamine Mirzadegan
08-591 26 350
Verksamhetschef, myndighetsenheten Ulrika Andersson
073 666 34 51