OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biståndshandläggare 100%
Biståndshandläggaravdelningen är en sektion inom Tranås kommuns socialtjänst som ansvarar för myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser enligt SoL och LSS. .
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser till personer med olika typer av funktionsnedsättningar, enligt främst LSS och SoL. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga handläggare, kommunala och privata utförare samt andra huvudmän inom verksamhetsområdet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har: -Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning-God kunskap om aktuell lagstiftning-Ett professionellt myndighetsutövande förhållningssätt-God samarbetsförmåga-Personlig mognad och ett gott bemötande-God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Körkort B är ett krav.
Kontaktpersoner
Monica Wågh telefon 0140-685 61
Fackliga representanter
Camilla Bäck-Allthin telefon 0140-682 12
Lön
Kommunen tillämpar individuell lönesättning
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under hela rekryteringsprocessen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare jobbannonser.