OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt. Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy. För mer information: www.nykoping.se I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare på myndighetsfunktionen kommer du att arbeta i en grupp bestående av 6 handläggare. Arbetsuppgifterna består av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt LSS och bistånd enligt SoL. I arbetsuppgifterna ingår även bedömning av bistånd i form av insatser till psykiskt funktionshindrade. Vidare ingår, förutom samverkan med den enskilde, samverkan med anhöriga och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter. KVALIFIKATIONER - ha examen från Sociala omsorgsprogrammet, Socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som prövas likvärdig - ha goda kunskaper inom aktuell lagstiftning - ha erfarenhet av handläggning och dokumentation enligt LSS och SoL - ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift - ha god datorvana Körkort erfordras.