OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggarenheten Handläggarenheten svarar för myndighetsutövningen till enskilda personer inom äldre- och handikappomsorgen och har till uppgift att enligt gällande lagstiftning informera om lagstiftningar, utreda behov, och fatta beslut. Verksamheten skall inriktas mot att ta vara på det friska och stödja enskilda till ett aktivt deltagande i samhällslivet utifrån egna villkor. Handläggarenheten består av ca 30 handläggare som är uppdelade i sex olika team inom områdena Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), avgifter samt anhörigstöd. Arbetsuppgifter: Du utreder och beslutar om insatser enligt SoL och LSS. I arbetet ingår uppföljning och nyprövning av tidigare beslutande insatser. Du har omfattande delegation och kommer att ha ett nära samarbete med övriga biståndshandläggare och enhetschefer samt sjukvården med flera. Kvalifikationer: Du har socionomexamen med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller annan lämplig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller praktik som biståndshandläggare. I teamet har man gemensamt ansvar för inkommande ärenden vilket kräver att du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du är van att arbeta självständigt och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. God kommunikation och samarbetsförmåga liksom ett professionellt förhållningssätt krävs. Körkort krävs.