OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. Omsorgsförvaltningen - Handläggarkontoret. På delegation av omsorgsnämden handlägga ansökningar och besluta i ärenden enligt lagen om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och enligt socialtjänstlagen ( SOL ). I arbetsuppgifterna ingår uppföljningsansvar, tillsynsansvar samt att skaffa sig god kännedom om förvaltningens verksamhetsområde. Kommunen tillämpar rökfri arbetstid. Kvalifikationer: Du ska ha högskoleutbildning medinriktning mot socionom, förvaltningsjuridik eller annan likvärdig utbildning.Du skall ha goda kunskaper i aktuell lagstiftning och gedigen erfarenhet av ärendehandläggning. det är meriterande om du har erfarenhet från flera kommuner och även statlig förvaltning. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i grupp samt medverka till enhetens utveckling. B-körkort, med tillgång till egen bil.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Uno Nilsson
0709-71 70 81
Rektor Paul Szabó
0451-26 84 46
Kanslichef Maj-Inger Carlsson
0451-26 83 43
Kommunarkivarie Emilia Odhner
0451-26 83 65
Gruppchef Jan-Olof Andersson
0451-26 74 57
Enhetschef Marie Olsson Taxén
0451 26 88 74
Facklig representant SSR Camilla Gudmundsson
0451-26 76 23
Rektor Ingrid Landén
0451-26 79 02
Rektor Carola Krantz
0451-268468
Rektor Annika Persson
0451-26 78 70