OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreförvaltningens Myndighetskontor söker
Biståndshandläggare
Myndighetskontoret är den del av Äldreförvaltningens samlade verksamhet som utför myndighetsutövning utifrån socialtjänstlag och lag om bostadsanpassning. Vi ansvarar för biståndsbedömning till kommuninvånare över 65, fattar beslut om bostadsanpassning och ansvarar för utredning och avgiftshandläggning för kommuninvånare oavsett ålder. Vårt arbete präglas av att människor ska mötas med respekt och kunna leva ett aktivt och tryggt liv med bibehållet oberoende.
Myndighetskontoret i Äldreförvaltningen är inne i ett spännande utvecklingsarbete för att möta den demografiska utvecklingen där andelen äldre ökar och vi går mot en välfärd med teknikutveckling.
Uppdrag
Att arbeta som biståndshandläggare på Myndighetskontoret innebär att du ansvarar för att utreda behov av bistånd, göra bedömning och fatta beslut enligt socialtjänstlagen på delegation för personer över 65 år. I uppdraget som biståndshandläggare ingår även att medverka i planering/samordning av insatser samt samverka både internt och externt med utförare och andra samarbetspartners. Arbetet och dokumentation sker bland annat i verksamhetssystemen Procapita/Life Care och Prator. Vi utgår ifrån IBIC modellen i våra bedömningar. Arbetet är inriktat mot kvalitet och rättssäkerhet med brukaren i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning till Socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Fördjupad utbildning inom juridik såsom exempelvis förvaltningsrätt eller Socialtjänstlagen är meriterande. Erfarenhet av arbete med inriktning mot äldreomsorg är önskvärt.
Uppdraget som biståndshandläggare kräver goda kunskaper gällande lagstiftning och tillämpning inom socialtjänstens område (SoL), kunskaper och erfarenhet av LSS lagstiftning är meriterande.
Då uppdraget kräver ett väl fungerande samarbete mellan olika myndigheter, utförare och brukare/anhöriga behöver du som person ha god samarbetsförmåga och vara strukturerad. Du ska ha förmåga att arbeta självständigt men även ha lätt för att fungera i team. Vi ser att du är kreativ, flexibel och positivt inställd till att bidra till utveckling av nya arbetsformer utifrån nya krav och aktuell forskning.
Som handläggare behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt , samt god datorkunskap då höga krav ställs på kommunikation och dokumentation.
B-körkort är krav.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Om tjänsten
Tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Karlskrona kommun arbetar med Heltid som norm och erbjuder därför 100 % i sysselsättningsgrad.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.
Kontaktpersoner
Irina Navasardjan, enhetschef Myndighetskontoret, telefon 0455-32 20 14
Fackliga företrädare
Bebben Malmström, Vision telefon 0455-30 48 65
Ansökan
Skicka din ansöka, urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns rekryteringsverktyg, se länken nedan!
Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisktillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 26 juli 2020. Vänligen ange löneanspråk i ansökan.
Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87