Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats som kännetecknas av gott samarbete, ett helhetstänk där du som medarbetare får utvecklas och ta eget ansvar. Du har nära stöd av ledning, erfarna kollegor och bra arbetsklimat. Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas med införande av ny arbetsmetod IBIC (individens behov i centrum).

Myndighetsenhetens fem biståndshandläggare arbetar med att utreda, besluta och följa upp insatser inom områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning, socialpsykiatri samt färdtjänst/riksfärdtjänst. Enheten leds av myndighetschef och här arbetar även anhörigkonsulent, personligt ombud samt två assistenter.

Nu söker vi en biståndshandläggare med inriktining mot socialpsykiatri och funktionsnedsättning.

 

UPPDRAG
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma, besluta samt följa upp beslutade insatser inom området socialpsykiatri och funktionsnedsättning enligt socialtjänstlagen (SoL) samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du kommer även att handlägga vissa färdtjänstansökningar och vid behov ansökningar inom området äldreomsorg. Du kommer att ha ett nära samarbete med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare samt andra professioner.

KOMPETENS
Du som söker har:


• socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning
• goda kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:


• kunskap och erfarenhet av IBIC (individens behov i centrum)
• erfarenhet att arbeta i verksamhetssystemet Treserva
• arbetat med målgruppen socialpsykiatri och funktionsnedsättning

För arbetet är det viktigt att du:


• visar ett stort engagemang och intresse för målgruppen
• har förmåga att organisera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt
• är flexibel, ta initiativ och vara lösningsfokuserad
• är prestigelös, har en positiv inställning och god samarbetsförmåga
• är lyhörd för brukarens behov och ha kännedom om olika funktionsnedsättningar och dess konsekvenser.

 

INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

 

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vänligen skicka inga ansökningar över mail, utan ansök genom rekryteringssystemet. 

 

Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!

 

 


VILL DU VETA MER?
Trosa kommun växer som bostadsort och vi söker nya medarbetare inom vård och omsorg. Trosa kommun vill ha personal som har en mix av åldrar, kön och bakgrund för att få en mångfald flera av våra brukare kan känna igen sig i.



Vi arbetar ständigt för att skapa engagemang och arbetsglädje och vi är väldigt stolta över att Trosa kommun i flera år legat i den absoluta Sverigetoppen när det gäller engagerade medarbetare enligt SKL (Sveriges kommuner och landsting, HME).



Läs mer om äldreomsorgen i Trosa kommun här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trosa kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2020
  • Ansök senast: 13 oktober 2020

Besöksadress

Västra Långgatan 4-5 61980 Trosa
None

Postadress

Västra Långgatan 4-5
Trosa, 61980

Liknande jobb