OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för vuxna arbetar med personer som har beroendeproblematik samt med personer som har fysisk och/eller psykisk funktionsnedsättning.
Vi är en del av Sociala avdelningen och hos oss jobbar cirka 55 medarbetare. Vi arbetar för att ge människor på Södermalm bra service, gott bemötande och professionella insatser.
Nu söker vi en biståndshandläggare till Socialpsykiatrin. Gruppen består av tolv biståndshandläggare och arbetet leds av en biträdande enhetschef. På enheten är MI en del av det dagliga arbetet och vi strävar efter att utveckla en kunskapsbaserad handläggningsprocess. Som medarbetare vid Södermalms stadsdelsförvaltning förhåller du dig till våra kärnvärden som innebär att du är engagerad, professionell och nytänkande.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare på Enheten för vuxna arbetar du med att utifrån fastställda utredningsinstrument handlägga ansökningar om bistånd enligt SoL och LSS. Målgruppen är personer med psykiska funktionsnedsättningar i åldern 20-65 år. Arbetet innebär mycket enskilt arbete på såväl kontoret som på olika vårdinstitutioner och i enskildas hem. Du fattar egna beslut om insatser på delegation.
Tjänsten innebär stora krav på god samverkan och förhandlingsförmåga både internt och externt. Stora delar av arbetet fokuserar på kvalificerad uppföljning av beslutade insatsers resultat utifrån överenskomna insatsmål. Stor vikt läggs vid kostnadsmedvetenhet utifrån fattade politiska beslut.
Vi arbetar ständigt med att utveckla vår egen verksamhet och du förväntas ta aktiv del i detta genom deltagande i olika arbetsgrupper och enskilda uppdrag. Kontinuerlig handledning ingår i arbetet.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du behöver ha kunskap och ett genuint intresse av personer med funktionsnedsättning. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.
Du behöver kunna arbeta självständigt men också i grupp. Du ska ha god förmåga att planera, prioritera och strukturera arbetet samt att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är en person som är flexibel i ditt förhållningssätt och ser samarbete som en tillgång i det dagliga arbetet. Vi vill att du är serviceinriktad med sikte på att leverera lösningar och är ekonomiskt medveten. Att ge våra brukare ett gott bemötande ser vi som självklart.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.