OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utredningsenheten
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en handläggare till utredningsenheten. Främsta arbetsuppgifterna är att utreda och besluta om insatser/bistånd i enskilda ärenden enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Arbetet som handläggare innehåller myndighetsutövning, beslutfattande enligt delegation samt handläggning och uppföljning av dessa.
Din kompetens
Utbildning från högskolans socionom/sociala omsorgsprogram eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt vid personlig lämplighet, flexibilitet, samarbetsförmåga och en positiv inställning till utvecklingsarbete. Erfarenhet av arbete som handläggare inom områdena äldreomsorg och/eller funktionsnedsättning är en merit.
Handledning ingår i arbetet.
B-körkort är nödvändigt