Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.

Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.

Vi söker nu en biståndshandläggare till Vård- och omsorgsförvaltningen. Är du en trygg och stabil person med god förmåga att bemöta individer i olika livssituationer? Då kan du vara den vi söker!

Handläggarenheten består av 6 handläggare som handlägger ärenden både enligt socialtjänstlagen och LSS. Nu söker vi dig som handlägger enligt socialtjänstlagen. I rollen som biståndshandläggare har du ett helhetsperspektiv och utgår från individens behov. Du utreder, beslutar och följer upp insatser enligt SoL främst till äldre personer med behov av stöd. För att kunna ha ett helhetsperspektiv krävs samverkan med andra aktörer, både externt och internt.

Vi söker dig som har en socionomutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För detta arbete krävs att du har B-körkort. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg och/eller funktionshinder är det meriterande. Vi ser det även som meriterande att du jobbat med IBIC och har en vana att arbeta i verksamhetssystem för myndighet.

 I ditt bemötande till andra skapar du ett gott förtroende och är lyhörd inför individers behov. Du har en god språklig och analytisk förmåga. För detta arbeta krävs att du trivs i samarbetet med andra och att du har ett strukturerat arbetssätt.

Om anställning

Anställningen är ett vikariat på 100 % fram till den 31 augusti, med eventuell möjlighet till förlängning.

Om ansökan

Sista ansökningsdag är den 5 april. Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Välkommen in med din ansökan redan idag!


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024