OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel.
Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö.
Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Beskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som biståndshandläggare inom äldreomsorgen/SoL.
Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Du arbetar i nära samverkan med övriga enheter och funktioner inom äldreomsorgen. Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella lösningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vårdplanering (SIP) med specialistvård och primärvård ingår och sker i verksamhetssystemet Lifecare. I ditt uppdrag ingår även att medverka i metodutveckling och utveckling av rutiner samt samverka med andra myndigheter och organisationer. Vidare arbetar du för en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Varje dag jobbar vi för att personer som behöver stöd och hjälp ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Tycker du om att arbeta med människor och har ansvarskänsla är det här ett uppdrag för dig.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller vad arbetsgivaren bedömer som likvärdig utbildning. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med utredning, handläggning och dokumentation enligt socialtjänstlagen, du ska vara väl förtrogen de lagar som styr verksamheten och ha modet att pröva dom. Det är önskvärt om du har erfarenhet av arbete inom äldre- och funktionshinderomsorgen och av ärendehantering och dokumentation i IT-system. Det är meriterande om du har arbetat enligt det behovsinriktade och systematiska arbetssättet IBIC- individens behov i centrum. Vi söker dig som har förmågan att lyssna, skapa delaktighet, skapa engagemang och arbeta självständigt. Samarbetsförmåga och flexibilitet krävs för uppdraget. Du har förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ och göra en bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd. Du bör även ha lätt för att strukturera och dokumentera ditt arbete samt ha god kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper
Körkort (B) erfordras.
Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse
Varaktighet tillsvidare
Sysselsättningsgrad 100%
Provanställning kan komma att tillämpas
Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.