Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Myndighet ÄLN

Att arbeta inom Vård- och omsorgsförvaltningen kan ibland innebära komplexa processer och svåra beslut. Men det innebär också många spännande utmaningar och givande arbetsdagar. I jobbet som biståndshandläggare kommer du att arbeta med myndighetsutövning, handläggning och utredningar och tjänsten passar framför allt dig med förmågan att sätta dig in i andras perspektiv och förstå deras situation. Välkommen med din ansökan!

Vård och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden som ansvarar för att det finns service, vård och omsorg till personer över 65 år med nedsatt fysisk funktionsförmåga.

Myndighet ÄLN är i sin tur indelad i fyra enheter med olika funktioner och ansvarsområden, såsom information/rådgivning, samordning av boendeplatser, utskrivningsplanering i samverkan med slutenvården, myndighetsutövning och uppföljning av insatser
Du erbjuds ett roligt, utmanande, meningsfullt arbete med trevliga och engagerade kollegor och chefer där du kan utvecklas och göra skillnad och vara medskapande. Ni kommer att fördjupa era kompetenser inom myndighetsutövning och socialt arbete och vi ser fram emot era erfarenheter och bidrag till kvalitets- och verksamhetsutvecklingen.

Vi söker nu biståndshandläggare till 2 tillsvidaretjänster och 4 visstidstjänster t o m
2022-05-31.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen och följa upp beslut och insatser. Det ingår även att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän, aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete, arbeta med dokumentation, individuella möten och vårdplaneringar.


Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som är relevant för tjänsten och erfarenhet av handläggning, myndighetsutövning och myndighetsutövning inom äldreomsorg. Vidare har du goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Office-paketet. Du drivs av att få ta stort eget ansvar och att ha ett jobb som gör skillnad.
Det är meriterande om du har goda kunskaper i dokumentation och erfarenhet av arbete som biståndshandläggare.

Du har god förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och förstå deras situation. Du uttrycker dig välformulerat och tydligt i både enskilda möten och grupp. Vidare är du en person som samarbetar bra med andra människor. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Anna Engqvist, enhetschef 018-727 60 04
Ann-Britt Larsson, enhetschef 018-727 72 56.

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 070-856 30 01
Vision, Tommy Törnberg 018-727 24 33.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Biståndshandläggare

6 november 2024

Biståndshandläggare LSS

Biståndshandläggare LSS

5 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

4 november 2024

1 november 2024