OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighet Omsorgsnämnden
Har du socionomexamen och är på jakt efter en ny utmaning? Vi på Myndighet Omsorgsnämnden behöver nu tillsätta en biståndshandläggare som lätt anpassar sig till ändrade förutsättningar och ser möjligheterna i förändring. Hos oss får du inte bara ett roligt jobb och trevliga kollegor, du får också möjlighet att göra skillnad i samhället – på riktigt. Sök idag och bli en central del av vårt viktiga arbete!
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda och bedöma behov och fatta beslut samt följa upp beslutade insatser. Arbetet är till stor del självständigt men sker även i nära samverkan med kollegor och chef. I arbetet ingår att träffa brukare och företrädare samt att samverka med olika aktörer till exempel utförare eller andra myndigheter i brukarens nätverk och såväl internt som externt. En stor del av arbetet innebär att dokumentera utifrån de enskildas ansökningar och i relation till aktuell lagstiftning. Målet med vårt arbete är att utifrån gällande lagstiftning i samverkan med brukare och andra aktörer hitta ett bra stöd som bidrar till en fungerande vardag för de som har rätt till hjälp och stöd från oss.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt följa upp beslut och insatser enligt samma lagrum. Dokumentation, individuella möten och vårdplaneringar är andra viktiga delar av uppdraget.
Din bakgrund
Du som söker jobbet som biståndshandläggare på Myndighet Omsorgsnämnden måste ha socionomexamen. Det är också ett krav att du har erfarenhet av handläggning, myndighetsutövning och myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg. Därutöver kräver tjänsten goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Office-paketet.
Vi ser det som meriterande om du som söker har MI-utbildning och erfarenhet av arbete som biståndshandläggare och myndighetsutövning inom äldreomsorg. Det är även ett stort plus om du har goda kunskaper i dokumentation.
Vi söker dig som lätt anpassar dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheterna i förändring. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att uppnå dina mål. Du uttrycker dig välformulerat och tydligt i både enskilda möten och grupp. Vidare är du en person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn och samlad i pressade situationer.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Carina Gustafsson Enhetschef 018-727 51 10
Theresia Larsson Enhetschef 018-727 51 25.
Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson 018-727 24 24
Vision, Anna-Maria Samuelsson, 018-727 51 30.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43