OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.
Nu finns chansen att bli en del av oss på Biståndsenheten.
En av våra medarbetare kommer att gå i pension vilket gör att vi nu söker en ny kollega. Hos oss är dagarna omväxlande och du har stor frihet i hur du lägger upp ditt arbete. Att arbeta hos oss kännetecknas av omväxling, inflytande, korta beslutsvägar och ett gott samarbete. Du kommer att arbeta i en trivsam och lättsam grupp med högt i tak. Vi söker därför en framåtsträvande biståndshandläggare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang. Här behövs du!
Ditt uppdrag
Dina arbetsuppgifter innefattar att handlägga ärenden inom främst äldreomsorg vid Biståndsenheten i Heby Kommun. I gruppen handläggs även ärenden inom LSS, socialpsykiatri, färdtjänst och parkeringstillstånd samt avgifter inom äldreomsorg. I din roll som biståndshandläggare kommer du ha kontakt med den enskilde, deras anhöriga eller legala företrädare, samt övriga professioner runt den enskilde. I arbetet ingår också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget. Arbetet är till stor del självständigt men sker även i nära samarbete med kollegor och chef. Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL. Du ska följa upp och ompröva beviljade insatser samt andra förekommande uppgifter inom området.
Din profil
Adekvat högskole-/universitetsutbildning så som socionom, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med biståndshandläggning.
Goda IT-kunskaper och B-körkort är ett krav.
Som person är du initiativrik, lyhörd, ansvarstagande och har en helhetssyn i ditt arbete. Du är flexibel och skicklig på att prioritera samt har en god strukturell förmåga. Du trivs med att skapa goda relationer och verkar för en bra stämning. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig!
Du har god kommunikativ förmåga på svenska, d v s förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer kommer göras löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Följ oss gärna på Instagram!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.