OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.
Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker Dig som vill jobba som biståndshandläggare.
Enhet myndighet ansvarar för handläggning av ansökningar utifrån socialtjänstlagen när det gäller äldre personer över 65 år samt yngre personer med lindrig funktionsnedsättning.
Biståndshandläggarens uppdrag är att göra noggranna utredningar och prövningar av ansökningar utifrån socialtjänstlagen samt fatta beslut utifrån lagstiftningens intentioner och omsorgsnämndens riktlinjer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen och tidigare arbetat mot målgruppen äldre så är det meriterande.
Det är även önskvärt att du har erfarenhet av IBIC = individens behov i centrum och att arbeta i dokumentationssystemet Life Care.
Befattningen kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du är bra på att arbeta självständigt, är stresstålig och kan planera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att skapa kontakter med enskilda omsorgstagare samt olika professioner inom andra verksamheter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.