Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Allt fler människor och företag upptäcker kuststaden Strömstad som en attraktiv plats att bo och leva i med sitt natursköna läge i norra Bohuslän vid Skagerack. Kommunen växer och har idag 12 000 invånare. Strömstad har med sin placering vid hav och skog en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan. Strömstads kommun är i ett expansivt skede och de kommande åren väntar bland annat stora etableringar inom handel samt satsningar för att bli ett maritimt centrum.

Arbetsuppgifter:
Du som biståndshandläggare ska utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen, Färdtjänstlagen och Riksfärdtjänstlagen. I arbetsuppgifterna ingår samverkan med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare, samt andra professioner och myndigheter.

Biståndsenheten består idag av tre biståndshandläggare och en avgiftshandläggare. En av våra biståndshandläggare väljer nu att gå vidare till en annan tjänst och vi söker därför en ersättare på heltid.

Kvalifikationer/Egenskaper:
Du har examen från Socionomprogrammet eller annan likvärdig universitetsutbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning inom Socialtjänsten är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare. Vidare krävs datorvana och att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är önskvärt att du har arbetat i dokumentationssystemet Treserva och vårdplaneringssystemet KLARA. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till vår verksamhet oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet eller funktionsnedsättning.

För att lyckas:
-ser du bra bemötande, välgrundade beslut och en hög rättsäkerhet som en viktig del i arbetet.
-kommunicerar du på ett tydligt sätt.
-är du en trygg och stabil person.
-är du bra på att samarbeta och samspela med andra.
-är du ansvarstagande och strukturerad samt arbetar bra såväl självständigt som i team.
-kan du sammanfatta information, göra omdömesgilla avvägningar och prioriteringar.
-är du noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Tillträde:
Snarast eller enligt överenskommelse

Kontaktperson:
Verksamhetschef IFO: Thomas Niklasson, telefon: 070-2227280,
e-post:thomas.niklasson@stromstad.se.
Biståndshandläggare: Xufe Emini, telefon: 0526-190 58,
e-post: xufe.emini@stromstad.se.

Fackliga företrädare:
SACO, Akademikerf/SSR: Monica Danielsson, telefon 0526-194 54,
e-post: monica.danielsson@stromstad.se.

Till bemannningsföretag:
Inför rekryteringsarbetet har Strömstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan till:
Strömstads kommun, omsorgsförvaltningen, 452 80 Strömstad eller
via e-post: on.diarie@stromstad.se.
Märk din ansökan med ON/2014-0128.

Sista ansökningsdag: 2014-06-30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strömstads Kommun Strömstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 juni 2014

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

27 december 2024

Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024