OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tranemo är en liten kommun som tillhör Sjuhäradsbygden i sydöstra delen av Västra Götaland som idag har cirka 11 500 invånare. Kommunen präglas av natursköna skogar, sjöar och gammal odlings- och ängsmark. Med en väl utbyggd service försöker vi skapa trygghet och trivsel för invånarna.
Vill du bli en av oss? Du kan läsa mer om kommunen på www.tranemo.se
ARBETSUPPGIFTER
Omsorgssektionens myndighetsutövning söker en biståndshandläggare till Vård- och omsorg.
Myndighetsutövningen i Tranemo består av fyra olika funktionsgrupper; Ekonomiskt bistånd, Barn/unga/vuxna, LSS/Socialpsykiatri samt Vård- och omsorg. Inom Vård- och omsorg arbetar fyra biståndshandläggare, varav en är samordnande biståndshandläggare och ansvarig för vårdplaneringar.
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda och besluta om rätt till bistånd med stöd av Socialtjänstlagen för ett geografiskt område inom Tranemo kommun. Du ansvarar också för att följa upp de insatser som har beviljats.
Vi har en stark tilltro till individens egna resurser och strävar efter att bibehålla dessa så långt som möjligt. Vi strävar också efter att ha en helhetssyn på individen, vilket ofta innebär ett nära samarbete med såväl närstående som interna och externa samarbetspartners.
KVALIFIKATIONER
Vi erbjuder dig en positiv och kompetent arbetsgrupp och en samordnande socialsekreterare som står för det ärendenära stödet och metodhandledningen. Vi är en organisation som ser positivt på lärande och försöker skapa möjligheter för handläggarna att vidareutveckla sig.
Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande och vill att du har en mycket god förmåga att skapa ett gott samverkansklimat såväl internt som externt, uttrycker dig väl i tal och skrift, trivs med att ta egna initiativ inom givna ramar och att du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor, samordnare och funktionschef. Vi förutsätter att du har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning och ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21
Samordnande socialsekreterare Marie Axelgren Tapper
0325-57 62 03
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
Samordnande biståndshandläggare Lisbeth Koerffer
0325-57 62 37
Funktionschef myndighetsutövning Anna Wahlström
0325-57 62 40
Myndighetschef Anna Wahlström
0325-57 62 40