OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri.
Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med att informera, utreda, bedöma behov, besluta och följa upp insatser utifrån aktuell lagstiftning. Du kommer främst att arbeta med insatser mot äldre personer.
Arbetet sker i nära samverkan med kollegor, andra enheter inom socialförvaltningen samt externa samarbetspartners. Du har stöd i arbetet genom arbetsgruppen och ett nära chefsstöd. Vi är en arbetsplats under utveckling och som biståndshandläggare kommer du att vara en viktig del i vårt spännande arbete framåt.
För oss är det viktigt med tillit, både i arbetet med dem vi är till för men även inom vår egen organisation. En ödmjukhet inför att allas liv ser olika ut och ett respektfullt förhållningssätt är vägledande för oss. Att delta i enhetens utvecklingsarbete är en självklar del i jobbet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Du har dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskaper kring samverkan mellan myndigheter.
Stor hänsyn kommer att tas till personlig lämplighet. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella, även i pressade situationer.
Verksamheten behöver medarbetare med god förmåga att driva utredningsprocesser, skapa goda relationer med de vi är till för och en god samverkan såväl internt som externt. Det är även viktigt att du kan arbeta utifrån egna initiativ och har god förmåga till självständigt arbete.
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare kräver också en god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt!
Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lotta Damberg
0370-67 8033
Facklig representant nås via kommunens växel
0370 67 80 00
Peter Sebenius
0370- 67 83 69
Ann Hennig
0370-67 83 10
Mona-Lill Sjöland
0370-67 83 36
Linda Morén
0393- 67 84 01
Mikaela Johansson
0370-67 80 22
Yvonne Frank Ljungberg
0393- 67 80 83
Isak Ceder
0370 67 83 39
Liv Borefur
0370-678319