OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se
Vår Biståndshandläggare Lena söker ny kollega, - är det du?
Med anledning av en pensionsavgång söker vi nu en ny biståndshandläggare till Dals-Eds kommun.
Vi erbjuder dig arbete i den lilla kommunen som är innovativ, digitaliserad och utvecklingsorienterad. Vidare får du arbete vid en trevlig arbetsplats, kontinuerliga träffar med kollegor i närliggande kommuner samt regelbunden kompetensutveckling. Att jobba i Dals-Eds kommun ska vara utvecklande och förmånligt så vi erbjuder dig också möjlighet till flextid, friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. Möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter.
Det är mycket bra pendlingsmöjligheter från Göteborg och Trestadsregionen. Med tåg 40 minuter från t ex Trollhättan och från Göteborg 1.15 minuter. Tåget stannar i tätorten Ed, centralorten i Dals-Eds kommun. (För att se tider, sök på SJ.se din ort och Ed)
Biståndsenheten i Dals-Ed är en mindre verksamhet som ingår kommunens Myndighetsenhet där även individ- och familjeomsorgen (IFO) finns. Närmast dig har du ytterligare en biståndshandläggare som du har ett nära samarbete med. Utöver det finns sju kollegor inom IFO för samarbete när det finns behov. Myndighetsenheten leds av en Chef och 1:e socialsekreterare.
ARBETSUPPGIFTER:
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt socialtjänstlagen (SoL). Målgruppen är personer under och över 65 år som är i behov av insatser inom vård och omsorg samt personer inom socialpsykiatrin.
I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du är även ansvarig för att följa upp beviljade insatser. Dokumentation är viktigt i vårt arbete och sker i verksamhetssystemet Procapita och Life Care där vi utgår ifrån IBIC (Individens behov i centrum).
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning och dokumentation enligt socialtjänstlagen, du ska vara väl förtrogen de lagar som styr verksamheten och ha modet att pröva dem.B-körkort erfordras.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR:
• Tillsvidareanställning
• Tillträde enligt överenskommelse
• Sysselsättningsgrad 100%
• Arbetet förlagd till dag
ÖVRIGT:
Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden.
UPPLYSNINGAR:
Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000
ANSÖKAN:
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang.
Du ansöker via länken *Ansök* senast 2022-04-10.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.