OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi flera biståndshandläggare som kan stärka upp vår verksamhet. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett hemplaneringsteam med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.
Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Du behöver också ha erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.
Vi söker dig som är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Yvonne Utbult, enhetschef
0346-88 62 50
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Wolf Zughaft, verksamhetschef
0346-88 61 96
Verksamhetsledare/handläggare Linda Nilsson
0346-88 63 18
Yasmina Petersson, verksamhetsledare
0346-88 57 50
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50