OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighet omsorg är en arbetsplats med 7 duktiga medarbetare, där vi varje dag möter nya spännande utmaningar och har gott stöd av varandra, våra 1:e biståndshandläggare och vår enhetschef. Vi söker nu en biståndshandläggare med inriktning mot äldre som vill komma och jobba tillsammans med oss. På Myndighet omsorg i Svenljunga ansvarar vi för förvaltningens myndighetsutövning inom området äldreomsorg. Vi som jobbar på myndighet omsorg är en kompetent och sammansvetsad grupp som arbetar nära varandra och våra samverkanspartners för att våra kommunmedborgare med individensbehov i centrum
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra invånare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet, för oss är det viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Just nu händer det mycket spännande utveckling i vår kommun och vår organisation. Vi är i startgroparna för en gigantisk nyetablering i vårt industriområde Lockryd, som med sitt läge mitt i hjärtat av Sjuhärad också ger näring åt hela regionens utveckling. Vi genomför också vår största satsning på skolor någonsin och bygger två nya, moderna skolor i södra kommundelen.
Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare utreder, bedömer, beslutar och följer du upp insatser enligt SoL, där individens behov alltid skall stå i centrum. Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt och i team.
Att samverka med utförarverksamheter både internt och externt, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för uppdraget adekvat högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning. Det är meriterande om du har utbildning inom IBIC samt om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Combine.
För att lyckas i uppdraget är du flexibel och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer vidare krav på att du är lösningsfokuserad, kan arbeta självständigt och har förmåga att bibehålla struktur även under press. Som person har du ett gott bemötande, har en god förmåga att samarbeta samt har intresse för att arbeta med människor inom målgruppen.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Välkommen in med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!