Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Myndighet Omsorgsnämnden

Är det dags att ta dig an en ny utmaning? Vill du bidra till samhället, möjlighet att göra skillnad och ständig ställas inför nya och spännande utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som biståndshandläggare Hos oss får du ett roligt jobb och trevliga kollegor! Skicka din ansökan till oss!

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i nya fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor och specialisthandläggare och chef. Vi har stort fokus på digital utveckling!
Vi kan erbjuda en flexibel arbetssituation. Det innebär att du kan växla mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.

Ditt uppdrag
Som biståndshandläggare kommer du att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt följa upp dessa. Vår målgrupp är personer med psykiska funktionshinder och/eller neuropsykiatriska funktionshinder från 18 år och uppåt. Beslut och insatser. Du kommer att ha kontakt med den enskilde, deras anhöriga eller legala företrädare, samt ha kontakt med övriga professioner runt den enskilde. Andra viktiga delar av uppdraget är dokumentation och individuella möten samt vårdplaneringar. I ditt uppdrag kommer du även att medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete på myndigheten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete som handläggare och goda kunskaper i dokumentation samt arbete utifrån SoL och LSS. Det är ytterligare en fördel om du har goda kunskaper om Individens behov i centrum, IBIC eller erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg eller funktionshinderomsorg. Vidare är det en fördel om du har MI-utbildning. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

Som person är du flexibel
och har förmågan att se möjligheter i förändringar samtidigt som du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Carina Gustafsson, enhetschef, 018-727 51 10.

Facklig företrädare:
Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 09 18.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024