OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222652
Funktionsstödsförvaltningens myndighetsenhet står inför en omorganisation då vi växer och söker därför medarbetare som vill vara med i detta spännande och utvecklande arbete. Enheten kommer under hösten att delas från tre till fyra sektioner. Inriktningarna är Socialpsykiatri, LSS vuxna, Personlig assistans och barn. I samband med detta söker vi nya medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare vid funktionsstödsförvaltningen arbetar vi utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Detta innebär att du som handläggare på funktionsstödsförvaltningen möter Malmöbor i alla olika åldrar. Dokumentationen av vårt arbete sker i verksamhetssystemet Life Care handläggare och IBIC.
Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö där din medverkan ses som värdefull. Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet. Vi månar om vår personal, bland annat erbjuder vi kompetensutveckling, extern handledning, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid samt möjlighet till semesterdagsväxling.
Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har ett intresse med att arbeta för personer med funktionsnedsättningar och goda kunskaper i tillämpning av aktuell lagstiftning. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav.
Som person är du prestigelös, har en positiv inställning, är trygg i dig själv och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter, är bekväm med att fatta beslut enligt tillämplig lag, dokumenterar och uppnår resultat. Vi söker därför dig som har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt och som har vana av att arbeta med komplexa frågeställningar. En stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt dokumentation, och du behöver trivas med detta.
Vidare krävs datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Life Care handläggare och IBIC. Körkort är inte ett krav men är meriterande.
Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö där din medverkan är värdefull. Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet. Du kommer att erbjudas ärendehandledning av förste biståndshandläggare och förvaltningens egen jurist.
Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsterna
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98